خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۴۳۰

دبیر اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا گرانی طلا ادامه‌دار است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در آینده کوتاه‌مدت

آیا گرانی طلا ادامه‌دار است؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در آینده کوتاه‌مدت

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با توجه به نااطمینانی‌های اخیر سیاسی و اقتصادی که ناشی از شیوع بیماری کرونا است قیمت طلا ممکن است در روز یکشنبه مجدد گران شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی‌که روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر به‌دنبال شیوع ویروس کرونا ادامه دارد، اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته کیتکو همچنان به افزایش قیمت فلز زرد خوش‌بین هستند.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید. نگرانی‌ها از احتمال وقوع رکود اقتصادی به‌دلیل تعطیل شدن فعالیت کسب‌وکارها در چین موجب شده، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یابد. در هفته‌ای که گذشت، فلز زرد نزدیک به چهار درصد رشد کرد و هر اونس طلا در ساعات پایانی معاملات با قیمت هزار و ۶۴۳ دلار معامله شد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۱ فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. برخی از تحلیلگران قیمت هزار و ۸۰۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

کرونا قیمت طلا را گران کرد

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت طلا در بازار ادامه‌دار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به نااطمینانی‌های اخیر سیاسی و اقتصادی که ناشی از شیوع بیماری کرونا است سرمایه‌گذاران سرمایه‌هایشان را به سمت بازار طلا هدایت کرده‌اند تا به این شکل بتوانند سرمایه‌های امنی را برای خود پس‌انداز کنند. آنچه که از وضعیت اقتصاد جهان قابل پیش‌بینی است قیمت طلا در روز یکشنبه احتمالا مجدد گران شود.

نادر بذرافشان افزود: طبق آخرین ارزیابی‌ها قیمت انس جهانی طلا طی چهار روز اخیر 50 دلار افزایش یافته است، این افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت دلار در بازار ایران باعث شد قیمت طلا گران حدود هفت درصد گران شود.

قیمت انس جهانی طلا دوباره گران می‌شود

او در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت دلار تا مرز یک هزار و 800 دلار چقدر قابل پیش‌بینی است؟ اظهارکرد: اینکه برخی از کارشناسان بین‌المللی می‌گویند که قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و 800 دلار می‌رسد، تحلیل دور از انتظاری نیست. با توجه به کُند شدن رشد اقتصادی در دنیا ما هم معتقدیم که در کوتاه مدت قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و 800 دلار خواهد رسید.

بذر افشان درباره وضعیت بازار سکه گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت سکه هم گران شد. براساس آخرین آمارها (معاملات روز شنبه) هر قطعه تمام سکه به قیمت شش میلیون و 20 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. نیم سکه به قیمت دو میلیون و 980 هزار تومان، ربع سکه به قیمت یک میلیون و 820 هزار تومان و سکه‌های گرمی به قیمت 960 هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار به 619 هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.