خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۵۶۴۵

دبیر اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا در ماه رمضان / تقاضا برای خرید سکه افزایش یافت

پیش‌بینی قیمت طلا در ماه رمضان / تقاضا برای خرید سکه افزایش یافت

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با فرارسیدن ماه رمضان هر چند که برای خرید طلا تقاضایی نیست اما معتقدیم چنانچه قیمت انس طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد و قیمت دلار نیز کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه نیز در این هفته با نوسان صعودی همراه شود.

دبیر اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت قیمت طلا در هفته پیش‌رو به تجارت‌نیوز گفت: در هفته‌ای که گذشت قیمت انس جهانی طلا با روند افزایشی رو به رو بود، یعنی قیمت هر انس جهانی طلا به طور میانگین ۴۵ دلار افزایش یافت. همین مسhله باعث شد که قیمت طلا در بازار داخل ایران نیز با نوسان مواجه شود. معتقدیم چنانچه قیمت انس طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد و قیمت دلار نیز کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه نیز در این هفته با نوسان صعودی همراه شود.

نادر بذرافشان با اشاره به وضعیت تقاضا برای خرید سکه و طلا افزود: هفته گذشته قیمت دلار نیز در بازار داخل نوسان داشت. همین موضوع موجب رشد قیمت طلا در بازار شد. از طرفی با توجه به بازگشایی واحدهای صنفی طلافروشی تقاضا برای خرید سکه افزایش یافته است.

او درباره میزان تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا اظهار کرد: با بازگشایی واحدهای صنفی طلا، جواهر و سکه تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و جواهر در بازار وجود ندارد و همچنین با فرا رسیدن ماه رمضان از این پس تقاضا در بازار ممکن است به صفر برسد.

بذرافشان با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: در آخرین معاملات انجام شده قیمت سکه تمام بهار آزادی شش میلیون و ۵۱۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه به سه میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و ربع سکه به یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه‌های گرمی نیز با قیمت ۹۷۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۴۲ هزار تومان خرید و فروش شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.