فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۴ دی ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 4 دی 99

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 149 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون ۹۸۰ تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 149 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون ۹۸۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت افزایش قیمت طلا در بازار ایران افزایش قیمت انس جهانی و دلار است. امروز تمام فروشندگان طلا نیمه وقت فعالیت دارند. چنانچه اتفاقی در بخش کلان اقتصاد رخ ندهد قیمت طلا تا اوایل روز شنبه همین روند را دارد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: به‌طور کلی روند قیمتی طلا در بازار جهانی روز گذشته نوسانات زیاد حول قیمت ۱۸۷۰ دلاری بود. مهم‌ترین دلیل نوسان دلار در روز گذشته تهدید دونالد ترامپ مبنی بر عدم امضای بسته جدید حمایتی در کنگره بود. در حقیقت تحلیلگران بر این باورند، با اینکه عدم امضای بسته محرک مالی جدید انتظارات تورمی را کاهش خواهد داد و این به ضرر قیمت طلا خواهد بود، اما این موضوع زوایای دیگری نیز دارد.

نکته دیگر در مورد تاخیر در امضا و اجرای بسته حمایتی جدید افزایش نااطمینانی‌های اقتصادی در شرایطی است که پاندمی کرونا در آمریکا به شرایط وخیمی رسیده است. هر گونه تاخیر در کمک به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در روزهایی که تعداد مبتلایان روزانه در حال رکوردشکنی است، می‌تواند ریکاوری اقتصادی این کشور را با تهدید مواجه سازد.

به همین دلیل تردید طلا در میان بحبوحه کشمکش‌ها درباره بسته محرک مالی جدید منطقی به‌نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید در‌صورتی‌که اجرای این بسته به تاخیر بیفتد، نزاع میان عوامل صعودی و نزولی این قضیه به سود کدام یک به پایان خواهد رسید.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.