فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۲۲۳۶

قیمت سکه بهبود یافت / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۸ دی ۹۹

قیمت سکه بهبود یافت / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 8 دی 99

دیروز بهای هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹0۰ هزار تومان تعیین شد. اما قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۷ دی با 8,300 تومان افزایش، یک میلیون و 146 هزار و 500 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به‌دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که پس از انتشار آمارهای اقتصادی نگران‌کننده سرمایه‌گذاران امید بیشتری به نهایی شدن بسته محرک مالی آمریکا بسته‌اند، قیمت طلا روز پنج‌شنبه شاهد افزایش بود.

هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 4/ 0 درصد افزایش، ۱۸۷9 دلار معامله شد تا ریزش 2/ 0 درصدی را در آخرین هفته معاملاتی به ثبت برساند و این فلز ارزشمند از ابتدای سال تا 24 دسامبر به 28 درصد رشد سالانه بسنده کند، به گفته کارشناسان به‌دلیل تضعیف ارزش دلار و مشاهده گونه جدید ویروس کرونا که می‌تواند روند ترمیم اقتصادی را از مسیر خارج سازد و سبب اقدامات محرک اقتصادی بیشتری شود.

اگرچه مذاکرات کمک مالی کرونایی با اختلال روبه‌رو شده است، اما به‌زودی حل خواهد شد و این موضوع به نفع طلا است و از قیمت این فلز گرانبها پشتیبانی می‌کند.

قیمت سکه بهبود یافت

قیمت طلا و سکه در روز یکشنبه افزایش یافت. بهای هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹0۰ هزار تومان تعیین شده است که افزایش 50 هزار تومانی را نشان می‌دهد. تعطیلی زودهنگام بازارهای جهانی به‌دلیل کریسمس و آغاز سال نو میلادی باعث شد، اونس طلا تغییراتی در سه روز گذشته نداشته باشد و بازار سکه فقط از نوسانات نرخ ارز در داخل تاثیر پذیرفت و شاهد تغییرات کمرنگ این فلز گرانبها در نزدیکی محدوه 12 میلیون تومانی بودیم.

افزایش قیمت ارز در بازار همواره یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است و این سناریو در روزهای اخیر بازهم تکرار شد ولی مدت زیادی دوام نداشت؛ دلار در حال حاضر توان عبور از کانال 25 هزار تومان را ندارد و این موضوع سکه را در کانال 11 میلیون تومانی حبس کرده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.