فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۰۷۹۰

بازدهی حدود ۳ درصدی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ بهمن ۹۹

بازدهی حدود ۳ درصدی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ بهمن ۹۹

هر قطعه سکه روز پنجشنبه ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروخته شد که افزایش ۱۲۰ هزار تومانی داشت. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۹ بهمن با ۱۷,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و تحت تاثیر دلار ضعیف‌تر، در مسیر ثبت افزایش هفتگی قرار گرفت. در بازار معاملات آمریکا، هر اونس طلا تا ساعت۱۹ به وقت تهران به ۱۸۶۲ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار پنج‌شنبه شب در ۱۸۴۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.دلار از ابتدای ژانویه تاکنون تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به تصویب بسته کمک کرونایی کوچک‌تر از بسته ۹/ ۱ میلیارد دلاری که جوبایدن پیشنهاد کرده است، ۸/ ۰ درصد رشد داشته است. اما در معاملات روز جمعه در برابر ارزهای رقیب افت کرد. به‌زعم کارشناسان طلا احتمالا همچنان محتاطانه پیش می‌رود و منتظر یک عامل تاثیرگذار بزرگ‌تر است.

بازدهی حدود ۳ درصدی سکه

در روز‌های گذشته بازار تمایل بسیار زیادی برای افزایش قیمت طلا و سکه از خود نشان داد، اما کاهش قیمت اونس طلا و در کنار آن ناتوانی دلار برای ماندن در سطح ۲۴ هزار تومانی مانع افزایش قیمت‌ها شد. سکه در روزهای اخیر بیشتر از اونس، به روند دلار توجه کرده است. هر قطعه سکه روز پنج‌شنبه ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروخته شد که افزایش ۱۲۰ هزار تومانی داشته تا رشد هفتگی سکه به ۷/ ۲ درصد بسنده کند.

سکه‌بازان می‌گویند ورود دلار به کانال ۲۴ هزار تومان می‌تواند زمینه ورود بازیگران جدید به بازار سکه شود تا سکه به بالای کانال ۱۱ میلیونی برود. با توجه به ناتوانی بازار در افزایش قیمت دلار و همچنین کاهش قیمت دلار توسط صرافی ملی و بازگشت آن به مرز ۲۳ هزار تومان نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا افزایش چندانی پیدا کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.