فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۱۰۷۶

صعود سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ بهمن چقدر بود؟

صعود سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ بهمن چقدر بود؟

هر سکه تمام بهار آزادی روز شنبه ۱۰ میلیون و ۸۶۰ تومان معامله شد که افزایش ۱۵۰ تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۱ بهمن با ۱۵,۲۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: آمارهای اقتصادی آخر هفته جهان در مجموع به نفع شاخص دلار تمام شد تا اونس طلا به علت مشکلات ناشی از نقدینگی کرونایی هم از لحاظ تقاضای فیزیکی وهم تقاضای سرمایه‌گذاری با افت قیمت مواجه شود.

اگر چه درآخرین روز معاملاتی(جمعه) تا ۱۸۷۳ دلار نیز افزایش یافته بود اما در نیمه دوم معاملات روز،صعود قیمت نقره رشد قیمت دو درصدی طلا را تحت‌الشعاع خود قرار داد.نقره روز جمعه درخشش خیره‌کننده‌ای داشت و تشویق سرمایه‌گذاران به خرید این فلز ارزشمند، سبب شد قیمت اونس نقره حدود ۱۰ درصد رشد کند. در این میان اونس طلا به ۱۸۴۸ دلار سقوط کرد تا افت هفتگی این فلز گرانبها به منفی ۴/ ۰ برسد و افت ماهانه طلا در ژانویه به ۵/ ۴ درصد کاهش بسنده کند.برخی از تحلیلگران معتقدند که رشد بازده اوراق قرضه و دلار نسبتا قوی ممکن است روی قیمت طلا در کوتاه‌مدت فشار کاهشی ایجاد کند.

صعود سکه

در روز‌های گذشته طلا، سکه و همچنین دلار نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده و قیمت آنها توان زیادی برای افزایش یا کاهش قیمت نشان نداد. اما به نظر می‌رسد که بازار تغییر رفتار داده و قصد افزایش قیمت‌ها را دارد. قیمت سکه و طلا در معاملات روز شنبه بازارسکه و مسکوکات طلا تحت تاثیر جهش دلار به کانال بالاتر، افزایش یافت.

قیمت دلار به روند صعودی خود ادامه داده و افزایش نسبتا شدیدی یافته است، در نتیجه باعث شد تا قیمت سکه و طلا نیز افزایش چشمگیری را نشان دهند. هر سکه تمام بهار آزادی روز شنبه ۱۰ میلیون و ۸۶۰ تومان معامله شد که افزایش ۱۵۰ تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که کاهش اونس طلای جهانی مانع صعود بیشتر سکه و تصاحب کانال ۱۱ میلیون تومانی شده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.