فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۳۲۳۵۵

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

در پایان معاملات این هفته فلز گرانبهای داخلی به کانال ۹ میلیون تومانی رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت با ۹,۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: روند قیمت بازارهای جهانی در این روزهای پر‌نوسان برای معامله‌گران اونس‌طلا دیدنی‌تر شده است. بهای اونس‌طلا درمعاملات روز جمعه با کاهش شروع شد اما در ادامه روز رفته‌رفته به مدار صعود برگشت ولی این صعود با نوسانات زیادی همراه بود. بهای این فلز گرانبها در (ساعت ۲۰ به وقت تهران) روز گذشته به ۱۷۷۷ دلار رسید.

گفته می‌شود که شاخص دلار تضعیف شده و کاهش نرخ‌های سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با وجود چشم‌اندازهای اقتصادی مثبت جهان، به‌عنوان پشتوانه‌ای برای حمایت قیمت طلای‌جهانی عمل کرده است که با وجود چنین شرایطی معامله‌گران فلز زرد باور دارند، طلا با چنین پتانسیل رشدی تا سطح ۱۸۰۰‌دلار را می‌تواند برای هفته‌های آتی رقم بزند.

افت ۳/ ۵ درصدی سکه

بازار طلا و سکه در هفته گذشته، تحت‌تاثیر شرایط خاص مذاکرات برجام و همچنین نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری با روند کاهشی رو‌به‌رو شد. اگرچه روز چهارشنبه اندکی افزایش در قیمت سکه و مسکوکات طلا مشاهده شد، اما روند نزولی قیمت‌ها قابل‌توجه بود تا جایی‌که افت هفتگی این فلز گرانبها به ۳/ ۵ درصد رسید.

با توجه به رشد قیمت دلار، طبیعی بود که میزان خریدها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. این اتفاق در حالی رخ داد که شماری از معامله‌گران انتظار داشتند فلز گرانبهای داخلی به کانال ۹ میلیون تومانی برود.

به‌نظر می‌رسد در بازار سکه نیز حمایت حساس مرز ۱۰ میلیون تومانی است و تا زمانی‌که این مرز شکسته نشود، نمی‌توان انتظار افت معنادار در بازار را داشت، با توجه به چشم‌انداز مثبت مذاکرات و رفع تحریم‌ها احتمال تداوم روند کاهشی در هفته‌های آتی نیز بسیار قوی است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.