خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۸۹۵۰

قیمت طلا به گرمی ۱۰۷۲۵۲۸ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۹

قیمت طلا به گرمی ۱۰۷۲۵۲۸ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۹

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به رشد نسبی بهای جهانی فلز گرانبها و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۵۲۸ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه نیز تحت تاثیر موضع بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره بود، با این حال با رشد نسبی مواجه شد و به ۱۷۶۳ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، قیمت اونس طلا در ژوئن تحت تاثیر تغییر موضع بانک مرکزی آمریکا و سیگنالش درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره ۷.۵ درصد کاهش داشته اما برای سه ماهه دوم ۳.۳ درصد رشد نشان می دهد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: طلا از زمان تغییر استراتژی بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیاست پولی در نزدیک کف قیمت اخیرش تحکیم شده و اکنون منتظر آمار اقتصادی بیشتر آمریکا برای تعیین مسیرش است. آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی که روز جمعه منتشر می شود، عامل تاثیرگذار اصلی بر بازار در کوتاه مدت خواهد بود و اگر تورم دستمزد بالاتر و رشد قوی اشتغال را نشان دهد، شاهد کف قیمت جدیدی برای طلا خواهیم بود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند آمار اشتغال غیرکشاورزی نشان دهد اقتصاد آمریکا در ژوئن ۶۹۰ هزار شغل جدید در مقایسه با ۵۵۹ هزار شغل در ماه مه ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: در بخش فنی، ناکامی طلا برای عبور از میانگین قیمت ۱۰۰ روزه علاقه سیگنال منفی است و ممکن است باعث شود سرمایه گذاران صندوقهای ETF طلا که تاکنون صبوری کرده بودند به موج فروش بیپوندند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز نهم تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۳۹۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۹۷۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۴۸۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۲۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۰۰۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۵۹۳ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۵۲۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.