فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۷۳۴۲

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت لیر امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

اولین قیمت لیر امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

صبح امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ لیر ترکیه رشد ۱٫۵۳ درصدی داشته است و با قیمت هزار و ۹۹۰ تومان معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولی قیمت لیر ترکیه صبح امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده است و با نرخ هزار و ۹۹۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت لیر ترکیه نسبت به روز گذشته ۳۰ تومان افزایش یافت.

هر لیر ترکیه در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ با رقم هزار و ۹۴۰ تومان داد و ستد شد. که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش ۲٫۵۷ درصدی این ارز ترکیه نسبت به هفته گذشته می باشد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت: به نظر می‌رسد که او نمی‌تواند از سیاست اقتصادی ویرانگر خود عقب نشینی کند. به ویژه این باور که افزایش نرخ بهره دردسر بیشتری نسبت به مهار تورم خواهد داشت. او بانک مرکزی - و گروهی از روسای اخراج شده را تحت فشار قرار داد تا نرخ بهره را کاهش دهند. در حالی که ارزش این ارز در برابر دلار نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته و تورم افزایش یافت.

عطش اردوغان برای رشد اقتصادی که او را قادر ساخت تا رفاه، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی را در قلب محافظه‌کار آناتولی در طول دهه اول قدرتش گسترش دهد. بر اساس نرخ اعتبار ارزان و ساخت و ساز لجام گسیخته شکل گرفت که مدت‌ها قبل از پاندمی نابود شد. ناکامی او در دفاع از این ارز علیرغم سوزاندن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر، سرمایه گذاران را دچار تردید می‌کند. که آیا ترکیه می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد یا خیر.

تبدیل ارز خارجی به لیر

پیش از این هم رجب طیب اردوغان از شهروندان و شرکت‌های ترکیه خواست پس‌اندازهای ارزی خود را به لیر ترکیه تبدیل کنند. به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه گفت، ۱۶۳ میلیارد لیر (۱۲.۲ میلیارد دلار) در حساب‌های تحت طرح دولتی که از سپرده‌های لیر در برابر کاهش ارزش ارز محافظت می‌کند، سپرده‌گذاری شد.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.