خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۱۴۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت لیر صبح امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰

قیمت لیر صبح امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰

قیمت لیر ترکیه صبح امروز با قیمت هزار و ۸۸۰ تومان معامله می‌شود. این ارز نسبت به معاملات گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت لیر ترکیه صبح امروز با قیمت هزار و ۸۸۰ تومان معامله می‌شود. این ارز نسبت به معاملات گذشته تغییری نداشته است.

قدرت اردوغان از زمانی که دموکراسی پارلمانی ترکیه را با ریاست جمهوری جایگزین کرد، نامحدود شد. اما تحمیل حکومت یک نفره او را تشویق به اشتباهات بی پروا در قضاوت کرده است. پس از این که همه بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه را کنار گذاشت و تمام متخصص‌های جدی اقتصادی نیز به حاشیه بررد، دیگر کسی در اطراف او نیست که بگوید" سلطان لباس ندارد".

به نظر می‌رسد که او نمی‌تواند از سیاست اقتصادی ویرانگر خود عقب نشینی کند. به ویژه این باور که افزایش نرخ بهره دردسر بیشتری نسبت به مهار تورم خواهد داشت. او بانک مرکزی - و گروهی از روسایی که اخراج کرده است- را تحت فشار قرار داد تا نرخ بهره را کاهش دهند. در حالی که ارزش لیر در برابر دلار نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته و تورم افزایش یافت.

عطش اردوغان برای رشد اقتصادی که او را قادر ساخت تا رفاه، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی را در قلب محافظه‌کار آناتولی در طول دهه اول قدرتش گسترش دهد. بر اساس نرخ اعتبار ارزان و ساخت و ساز لجام گسیخته شکل گرفت که مدت‌ها قبل از پاندمی نابود شد. ناکامی او در دفاع از لیر علیرغم سوزاندن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر، سرمایه گذاران را دچار تردید می‌کند. آیا ترکیه می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد یا خیر.( ایسنا )

برای پیش‌بینی وضعیت بازارها در سال ۱۴۰۱ می‌توانید در اولین وبینار تخصصی تجارت‌نیوز با موضوع «بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱» شرکت کنید. برای ثبت‌نام در این وبینار اینجا را کلیک کنید.

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.