فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۶۳۳۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی به نسبت روزهای قبل افزایشی چشمگیر داشت. در بازار طلا و سکه نیز روند کاهشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار صرافی ملی افزایشی ۳۷۲ تومانی را تجربه کرد. قیمت طلا و سکه برخلاف روزهای گذشته روندی کاهشی را ثبت کرد. از آنسو در بازار سرمایه نیز شاخص بورس نزولی بود.

پیش‌بینی رشد عظیم رمزارزها

کتی وود، بنیانگذار ARK Invest با استناد به داده‌های زنجیره‌ای پیش‌بینی می‌کند که رشد عظیمی در انتظار بیت‌کوین است. او در اپیزود جدید خود در مجموعه In the Know YouTube گفت: معیارها نشان می‌دهند که پادشاه رمزارزها احتمالا به زودی کف خود را پیدا می‌کند و بعد باید منتظر رشد بازار باشیم.

طبق معیارهای زنجیره‌ای، دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین تسلیم شدند و این خبر خوبی برای کوتاه‌مدت نیست. چرا که ممکن است باعث ریزش بیشتر شود اما به نظر می‌رسد تقاضا برای بازار در کف قیمتی به شدت زیاد است. البته براساس این معیارها، دارندگان بلندمدت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار تسلیم نشدند و کسانی که بیش از یک سال بیت‌کوین داشتند، هنوز هم دارند.

وود می‌گوید که علاوه بر داده‌های زنجیره‌ای، بازار آتی بیت‌کوین را هم زیر نظر دارد که به نظر می‌رسد به زودی نوسانات در این بازار هم افزایش پیدا می‌کند. زمانی که نوسانات در معاملات آتی بالا می‌رود انتظار حرکت بازار را هم داریم. به نظر می‌رسد که با توجه به تقاضای زیادی بازار در محدوده قیمتی پایین، می‌توانیم به رشد بازار امید داشته باشیم.

البته کتی ودد بعد از فروپاشی لانا احتیاط زیادی می‌کند. او در این رابطه می‌گوید: سقوط لانا یک فاجعه بود و این اتفاق ورود تنظیم‌کننده‌ها به بازار را هموار می‌کند. این یعنی فشار بیشتر روی بازار.

پیش‌بینی بورس

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: برخلاف شایعات موجود امروز نرخ بهره کاهش یافت. بورس امروز برخلاف روز قبل خود(آخرین روزکاری هفته اخیر) حرکت کرد و فردا نیز روند عکس امروز است و انتظار مثبت شدن بازار را برای این روز داریم.

قیمت‌ طلا و سکه در چه صورتی کاهشی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد امکان تداوم روند افزایشی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به تجارت‌نیوز می‌گوید: نسبت به اواسط هفته گذشته بازار طلا و سکه مقداری روند کاهشی داشته. قیمت سکه امروز و در اولین روز کاری هفته، حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته.

او ادامه داد: در بازارهای جهانی نیز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. باتوجه به نوسانات قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در هفته گذشته، روند قیمت‌ها صعودی بود. این روند افزایشی بیش از حد بوده و اکنون بازار باید روندی کاهشی را در پی بگیرد که درحال وقوع است.

بذرافشان گفت: در آینده ممکن است بین یک تا سه درصد در بازار طلای داخلی کاهش یا افزایش داشته باشیم. اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

قیمت دلار مبتی بر برجام است

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی نیز درمورد قیمت دلار بیان کرد: قیمت دلار درحال حاضر مبتنی بر برجام است. اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، دلار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد زیرا در این حالت کشور با محدودیت‌های جدید تحریمی از جمله عدم امکان صادرات نفت مواجه است.

او ادامه داد: از طرفی کسری بودجه وجود دارد که باعث افزایش میزان نقدینگ می‌شود.

اشتیاقی درخصوص عامل کنترل نرخ دلار گفت: بنابراین تنها عاملی که می‌تواند صعود قیمت دلار متوقف کند احیای برجام است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.