کد مطلب: ۶۸۴۱۱۳

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۳ مرداد / طلا ارزان‌تر می‌شود؟

با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روز گذشته پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم روند کاهشی در پیش بگیرد.

قیمت طلا و سکه این روزها از مذاکرات وین دلسرد شده و دیگر تبعیت چندانی از این رویداد مهم سیاسی ندارد، به گونه‌ای در روز گذشته بازار طلا و سکه در آرامش نسبی قرار داشت، از این رو برخی از کارشناسان معتقد هستند که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم در مدار نزولی قرار می‌گیرد.

.در ابتدای هفته جاری در حالی نرخ تورم اعلام شد که شاهد افزایش این نرخ کمرشکن بود، بنابراین در شرایطی که نرخ تورم افزایش می‌یابد، بالا رفتن قیمت‌ها در چنین شرایطی بسیار محتمل خواهد بود.

نقش دلار در قیمت طلا و سکه

دلار تاثیر بسزایی در قیمت‌گذاری قیمت طلا و سکه دارد. از این رو در شرایطی اخبار چندان خوشایندی از مذاکرات به گوش نمی‌رسد احتمال گرانی معنادار قیمت دلار و در نهایت بزرگ شدن حباب طلا و سکه وجود دارد.

روزگذشته در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ تومان، ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۲۸ دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۷ هزار و‌ ۵۴۵ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان اعلام شده است.

آرامش در بازار طلا و سکه امروز ۳ مرداد

با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی و همچنین مسکوت ماندن مذاکرات وین پیش بینی می‌شود امروز ۳ مرداد قیمت با افزایش همراه نباشید و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه حاکم خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.