فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۲۴۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/ بازار به ثبات رسید؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری/ بازار به ثبات رسید؟

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ سکه محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون تومانی را شکست و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلا متاثر از قیمت دلار در روز پنجشنبه روند صعودی داشت. اما بازار طلا و سکه در هفته پایانی مهر چه روندی را در پیش می‌‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز در هفته گذشته قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار، بازار نسبتا با ثباتی را پشت سر گذاشتند. چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ قیمت سکه در کانال ۱۴ میلیون تومان باقی ماند و نتوانست محدوده ۱۵ میلیون تومانی را بشکند . معاملات بازار سکه در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که قیمت سکه ۲۰ هزار تومان به نسبت سه‌شنبه کاهش داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۳۰ تومان رسید.

فعالان بازار معتقد بودند در صورتی‌که قیمت دلار مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان را رد کند، احتمالا قیمت سکه نیز افزایشی خواهد بود. همین اتفاق نیز افتاد و قیمت دلار در روز پنجشنبه محدوده مقاومتی پیش‌بینی شده را شکست و وارد کانال ۳۲ هزار و ۹۴۶ تومان شد و قیمت سکه نیز به تبعیت از چراغ سبز دلار سقف مقاومتی ۱۵ میلیون تومان را شکست و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۲ هزار تومان در بازار تهران معامله شد.

باید توجه داشت قیمت سکه متاثر از قیمت اونس طلا و قیمت ارز در بازار آزاد است. البته معامله‌گران به‌ تجربه می‌دانند که تغییرات قیمت سکه از قیمت ارز بیشتر از قیمت اونس طلا متاثر است و در روزهای اخیر نیز تاثیر اخبار سیاسی در بازار قیمت طلا و سکه غیر قابل انکار است.

در این‌باره برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: اهرم اصلی قیمت طلا نرخ دلار است اما انس جهانی نیز تا حدودی قیمت طلا را کنترل می‌کند . باید توجه کرد در حوزه داخلی بازدهی دلار بیشتر از طلا است زیرا انس جهانی بر قیمت طلا تاثیر گذار است .

بازار آرام قیمت طلا

همچنین حمیدرضا جیهانی درباره پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو به تجارت‌نیوز گفت: اگر اخبار خوب سیاسی درباره موضوع برجام داشته باشیم بدون شک بازار طلا تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بازارهای مالی به این اخبار واکنش مثبت نشان‌ می‌دهد.

او افزود: به نظر می‌رسد بازار طلا طی هفته آینده نوسان خاصی نداشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که بازارها هفته آرامی را تجربه کنند.

در همین راستا کشتی‌آرا، رئیس اتجادیه طلا و جواهر کشور درباره روند قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به تغییرات در بازارهای نفتی و افزایش نرخ تورم جهانی قیمت طلا صعودی نخواهد بود و کاهش تقاضا و اقدامات بازارساز روند بازار طلا را به سوی افت قیمت سوق داده است. اما باید توجه داشت که قیمت دلار و ثبات آن در بازار طی هفته اخیر بر نرخ طلا تاثیر مستقیم دارد و این ثبات بر قیمت طلا اثر گذاشته است.

همچنین علی طباطبایی، کارشناس بازار سرمایه قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌ رو را نسبتا باثبات پیش‌بینی کرد و به تجارت‌نیوز گفت: شاید قیمت طلا گرمی پایین‌تر بیاید و با توجه به موضوع قیمت جهانی طلا، فعلا قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد کاهش نرخ کمتری در قیمت سکه داشته باشیم زیرا هنوز حباب‌های ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بازار وجود دارد.

وی روند هفته آینده را در مجموع با ثبات و نوسانات اندک پیش‌بینی کرد.

از بازار چه خبر؟

قیمت طلا امروز ۲۳ مهرماه به گرمی یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم امروز به ۱۴ میلیون و ۹۸۰ تومان تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه هم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.