فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۳۰۹۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایداری طلا و سکه در مسیر صعودی

پایداری طلا و سکه در مسیر صعودی

قیمت سکه و طلای 18 عیار امروز هم صعودی است؛ سکه امامی که روز گذشته از مرز تاریخی 17 میلیون تومان گذشته بود، توانسته است این روند افزایشی را حفظ کند. قیمت طلا هم در ادامه مسیر رشد روزهای گذشته، امروز به قیمت یک میلیون و 545 هزار تومان در هر گرم رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی قیمت سکه امامی اکنون در سطح 17 میلیون و 54 هزار تومان قرار گرفته که حباب آن به دو میلیون و 117 هزار تومان رسیده است. سکه امامی امروز روی رقم 17 میلیون و 46 هزار تومان بازگشایی شده بود. قیمت طلا هم امروز همچنان افزایشی است.

قیمت سکه بهار آزادی هم امروز 16 میلیون و 352 هزار تومان است که نسبت به قیمت روز گذشته رشد نشان می‌دهد؛ در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و 413 هزار تومان است.

نیم‌سکه هم امروز با قیمت 9 میلیون و 200 هزار تومان معامله می‌شود و حباب آن، یک میلیون و 731 هزار تومان است.

قیمت ربع سکه هم امروز در بازار تهران، 6 میلیون و 200 هزار تومان است و حباب آن روی رقم دو میلیون و 463 هزار تومان قرار دارد.

امروز سکه گرمی هم به قیمت 3 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌‍شود و حباب آن به یک میلیون و 559 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه همزمان با رشد قیمت دلار در ابتدای آیان‌ماه، روند صعودی پرشتابی را آغاز کرده بودند اما با عرضه اوراق سکه از سوی بانک مرکزی، قیمت‌ها تا حدی کنترل شد. از سوی دیگر بانک مرکزی طی هفته‌های اخیر به سرکوب بازار ارز پرداخته که البته تا حدی هم در کنترل قیمت دلار آزاد موفق عمل کرده است اما با این حال دو روز است که دلار نیز در تقلای صعود به سر می‌برد و نسبتا افزایشی است. این در حالی است که به دلیل ایجاد فضای انتظامی در بازار ارز، تعداد معاملات به شدت کاهش یافته است و به نظر می‌رسد اثر روانی تحولات سیاسی و نااطمینانی‌های اقتصادی موجود باشد که قیمت دلار را افزیش داده است.

به دلیل همین فضای کنترلی و کاهش معاملات، پول‌های خرد عموما به سمت بازار طلا و سکه روانه شده و قیمت‌ها را افزایشی کرده‌اند؛ این در حالی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است؛ بدین ترتیب اثر اوراق سکه نیز در بازار طلا و سکه ایران خنثی شده است.

خبرهای بیشتر درباره طلا و سکه را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.