فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۶۶۴۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ریزش قیمت در بازار فلزات گرانبها

قیمت طلا و سکه امروز 10 اسفند 1401 / ریزش قیمت در بازار فلزات گرانبها

قیمت طلا و سکه امروز 10 اسفند 1401 روندی ریزشی را تجربه می‌کند. این دو فلز ارزشمند در اوایل هفته رشد قیمتی تندی را تجربه کردند، تا آنجا قیمت سکه امامی تا کانال 37 میلیون تومانی نیز پیش رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش محسوس قیمت دلار روز یکشنبه در مسیری کاهشی قرار گرفت. بر این اساس، این دو فلز ارزشمند امروز همچنان در همان مسیر افت قرار دارند.

قیمت طلا ( 18 عیار) در حالی که دیروز در چند روز گذشته تا کانال سه میلیون تومانی رشد کرده بود، حالا دو میلیون و 431 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

قیمت طلا و سکه 10 اسفند 1401

سکه امامی

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی ارز و طلا، قیمت سکه امامی در حالی اکنون به 29 میلیون و 784 هزار تومان که پیش از این تا کانال 37 میلیون تومانی نیز پیش رفته بود.

نرخ بازگشایی این سکه حدود 31 میلیون تومان و آخرین قیمت روز گذشته آن نیز 31 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. در این بین حباب سکه امامی نیز پنج میلیون و 743 هزار تومان معادل 19/2 درصد برآورد می‌شود.

سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی اکنون 26 میلیونو 489 هزار تومان قیمت دارد. قیمت حباب این نوع سکه طرح قدیم نیز دو میلیون و 443 هزار تومان ثبت شده است.

نیم سکه

قیمت نیم سکه که در چند روز گذشته تا کانال 19 میلیون نیز رشد کرده حالا 16 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز چهار میلیون و 489 هزار تومان اعلام شده و آخرین نرخ روز گذشته این سکه کوچک نیز 17 میلیون و 170هزار تومان بوده است.

ربع سکه

قیمت ربع سکه که نرخ بازگشایی آن 10 میلیون و 900 هزار تومان بوده است در لحظه تنظیم این گزارش 10 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع سکه نیز چهار میلیون و 691 هزار تومان برآورد شده است.

سکه گرمی

قیمت سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون 6 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و 541 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه که از چند روز گذشته مسیر کاهشی خود را آغاز کرده بود امروز در شیب تندتری قرار گرفته، تا جایی که سکه امامی حالا دوباره وارد کانال 29 میلیون تومان شده است.

سه سناریو برای ریزش امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌توان تعریف کرد. نخستین مورد سفر نزدیک رئیس سازمان انرژی اتمی به کشور است، البته برای تاثیر قطعی این مساله باید در انتظار نتیجه قطعی این دیدار بود.

سناریو بعدی کف‌سازی طبیعی قیمت دلار است. به طور طبیعی این پس از هر صعود قیمت بازار در پی اصلاح خود برمی‌آید و این موضوع در دوره‌های متفاوت تکرار شده است.

همچنین از سوی دیگر از امروز عرضه ارز پتروشیمی‌ها در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز که شده که افزایش عرضه دلار را در پی دارد. افزایش عرضه حداقل برای مدتی قیمت دلار را کنترل خواهد کرد.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.