خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۴۱۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / سکه‌های سنگین به کانال بالا صعود کردند

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 اسفند 1402 / سکه‌های سنگین به کانال بالا صعود کردند

قیمت طلا و سکه در آخرین هفته اسفند با بازدهی منفی بسته شد. این در حالی بود که در روز پنجشنبه برخلاف کاهش قیمت دلار، روند تقاضا بازار طلا را افزایشی کرد و سکه‌ امامی، بهار و نیم‌سکه به کانال بالاتر صعود کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه ۲۴ اسفند برخلاف کاهش قیمت دلار در روند افزایشی بازگشایی شد. با وجود اینکه در هفته اخیر بازدهی بازار طلا منفی بود؛ اما افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته، قطعات سنگین سکه را در کانال بالاتر قرار داد.

Screenshot 2024-03-15 at 4.47.23 PM

در هفته پایانی اسفند با وجود مهار قیمت دلار توسط سیاست‌گذار و عرضه سکه‌های مرکز مبادله و حراج شمش طلا، اما روند بازار فلز زرد در بیشتر روزها افزایشی بود. رشد تقاضا در هفته اخیر لیدر بازار طلا بود. معامله‌گران معتقدند در صورتی که دلار در محدوده فعلی نوسان داشته باشد، روند بازار طلا نوسانات شارپی نخواهد داشت و در منطقه قیمتی فعلی سال ۱۴۰۲ را به پایان می‌رساند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش افزایش محدود دو دلاری دارد و با قیمت ۲۱۶۳ دلار در حال معامله است.

نیم‌سکه پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد

سکه امامی روز پنجشنبه ۲۴ اسفند با افزایش ۴۰۷ هزار تومانی یک پله صعود کرد و با قیمت ۳۷ میلیون ۱۰۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۴۴۰ هزار تومانی به کانال ۳۵ میلیونی راه یافت و روی قیمت ۳۵ میلیون و ۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در آخرین معامله هفته چهارم اسفند نیم‌سکه با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی بیشترین رشد قیمت در بازار سکه را داشت و با رقم ۲۲ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی روز گذشته تغییر قیمت نداشت و با همان رقم ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در حال معامله بود.

حباب سکه در تمام قطعات رشد کرد

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۳۳ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۴۷۶ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۱۰۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۶۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه روز پنجشنبه به جهت رشد تقاضا افزایش قابل توجهی داشت و در تمام قطعات افزایشی بود. حباب سکه امامی ۲۹۸ هزارتومان، سکه بهار ۲۵۵ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۴۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۹ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.