خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۰۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار استارت صعود را می‌زند؟

پیش بینی قیمت دلار 31 اردیبهشت 1403 / دلار استارت صعود را می‌زند؟

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت، اما در ادامه معاملات، رشد تقاضا و برخی اخبار سیاسی، روند دلار را به محدوده معاملاتی روز شنبه برگرداند. پیش از این، کارشناسان اقتصادی درباره رشد تقاضا در پی کاهش بیش از حد قیمت دلار هشدار داده بودند. به هر روی اما دلار در معاملات پشت خطی تحت تاثیر سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهوری، افزایشی شد و به کانال هشتم کریدور پنجم ورود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در دومین روز هفته با کاهش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و یک کانال عقب‌نشینی کرد، اما در ادامه معاملات، رشد تقاضا دلار را به قیمت روز شنبه برگرداند. اسکناس آمریکایی در آخرین معامله روز یکشنبه در نیمه پایینی کانال هفتم از کریدور ۵۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد. با این حال در ادامه روز دلار پشت خطی تحت تاثیر سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری، دوباره افزایشی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت.

اخبار مساعد جعلی از آب درآمدند!

در روزهای گذشته کاهش پلکانی دلار در حالی رخ داد که فشار سیاست‌گذار و ارزپاشی بازارساز منجر به تغییر کریدور و عقب‌نشینی قیمت اسکناس دلار شد. در دو روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان منتشر شد. این موضوع توجه معامله‌گران را جلب و به کاهش قیمت دلار کمک کرد.

با این حال، روز یکشنبه اخباری منتشر شد که هیچ مذاکره مستقیمی میان این دو کشور برقرار نیست و اخبار منتشرشده نادرست است. در همین راستا، خبرگزاری ایرنا نوشت: «هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفاً در چارچوب تعریف‌شده در جریان است.»

کارشناسان اقتصادی برای خرداد در صورت آرامش شرایط سیاسی انتظار روند رنج قیمت در پله‌های پنج تا ۶ کریدور ۵۰ هزار تومانی را دارند. آنها با تکیه بر آرامش نسبی در منطقه خاورمیانه معتقدند ثبات قیمت دلار ادامه دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش دارد قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد، اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی قیمت در پله‌های ابتدایی کریدور ۵۰ هزار تومانی ندارد.

قیمت تتر از دلار جا ماند

قیمت درهم روز یکشنبه در کانال ۱۵ هزار تومانی درجا زد و با رقم ۱۵ هزار و ۸۶۰ تومانی معامله شد. تتر روی رقم ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۶۰۰  تومانی پیدا کرد. قیمت پوند انگلیس با افزایش ۵۰۰ تومانی در کانال ۷۳ هزار تومانی معامله شد و یورو نیز با رشد ۲۰۰ تومانی  روی رقم ۶۲ هزار و ۸۴۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز یکشنبه بدون تغییر قیمت معامله شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.