فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۲۸۷

رونمایی از یک شائبه انتخاباتی/ چمران تایید و زاکانی تکذیب کرد!

رونمایی از یک شائبه انتخاباتی/ چمران تایید و زاکانی تکذیب کرد!

حضور حجاب‌بان‌های مترو به یکی از بحث‌های انتخاباتی این روزها تبدیل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته طی مناظره سوم انتخابات، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به پزشکیان درمورد حجاب‌بان‌ها در مترو گفت: دروغ نگویید، توبه کنید. اگر شوخی کردید هم در آن دنیا باید پاسخ بدهید.

مسعود پزشکیان در این مناظره خطاب به زاکانی گفته بود: حجاب‌بان‌ها را چه کسی در مترو می‌گذارد، معلوم نیست اما الان از احترام به زنان سخن می‌گویند.

پیش از این نیز زاکانی در برنامه‌ «میزگرد فرهنگی» که یکشنبه گذشته، ۲۷ خرداد برگزار شد در برابر پرسش حسین انتظامی، درباره فعالیت حجاب‌بان‌ها در مجموعه مترو و به کارگیری این افراد از سوی شهرداری تهران گفت: راجع به حجاب‌بان‌ها اشتباه کردید چرا که ما حجاب‌بان نداریم. حجاب‌بان حرف نادرستی است و یک عده در حق ما ظلم کردند همانند موارد دیگر از جمله قطع درختان، درختانی که سال ۹۷ قطع شده بود به ما نسبت دادند یا در پارک قیطریه یک پروپاگاندا کردند. ما حجاب‌بان نداریم و در مترو دو دسته نگهبان داریم، یکی نگهبانان امنیتی هستند که عضو شهرداری نیستند و از نیروهای فاتب هستند و ۲۸ مسئولیت دارند و دسته دوم نگهبانان یگان انتظامات مترو هستند و این افراد لباس فرم دارند و وظیفه آنها نظم و انضباط در مترو است.

علی‌رغم این تکذیب سال گذشته روزنامه اینترنتی فراز، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که شهرداری تهران، به زودی ۴۰۰ نیرو را با عنوان «حجاب بان» در ایستگاه‌های مترو پایتخت مستقر خواهد کرد. این نیروها که توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گزینش شده و کلاسهای آموزشی مربوط به این کار را نیز گذرانده اند، به زودی در ایستگاههای مترو وارد عمل خواهند شد.

هم‌زمان به اعلام خبرهایی از این دست و حضور افرادی با لباس فرم در مترو که تذکر حجاب می‌دادند، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره نیروهای حجاب‌بان در شهرداری تهران گفت: هر روز پیامک‌های زیاد به خود من زده می‌شود که در مترو بی‌حجابی است، اما آیا مترو مگر با خیابان فرق دارد؟! خیابان را درست کنید، مترو هم درست می‌شود.در این زمینه به شهرداری هم فشار می‌آورند، احتمالا تحت تاثیر این فشارها نیز شهرداری از نیروهای حجاب‌بان استفاده می‌کند.

چمران در پاسخ به این سوال که نظر شورا درخصوص استفاده شهرداری از نیروهای حجاب‌بان چیست، ضمن اینکه حضور این افراد را رد نکرد،‌ ادامه داد: در این خصوص در شورا نظر خواهی نشده است، اما من می‌گویم تا نیروی انتظامی نباشد، گذاشتن این افراد در مترو به نتیجه نمی‌رسد، مگر اینکه نیروی انتظامی هم باشد.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.