فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۷۳۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / حرکت معکوس دلار

قیمت دلار در سقف کریدور پنجم ماندگار شد

پیش بینی قیمت دلار ۱۸ شهریور 1403 / حرکت معکوس دلار

قیمت دلار در شروع هفته سوم شهریور با کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی در مرز کریدور پنجم و ششم درجا زد. در حالی که انتظار می‌رفت بعد از هفته نیمه تعطیل گذشته و با شروع مسافرت‌های پایان تابستان قیمت این اسکناس افزایش محدودی داشته باشد، اما اسکناس دلار با سیاست‌ تثبیت بانک مرکزی به کانال پایانی کریدور پنجم برگشت.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در روز شنبه با افت ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی بازگشایی شد و این مقدار کاهش، اسکناس دلار را وادار به برگشت به کریدور پنجم کرد. دلار در آخرین معامله اولین روز از هفته سوم شهریور در میانه کانال پایانی کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

معامله‌گران، کاهش قیمت دلار را محدود و روند طبیعی بازار می‌دانند. اما به نظر می‌رسد برگشت دلار به کریدور پنجم از نظر روانی در آرامش بازار ارز نقش اساسی‌تری بازی می‌کند.

تحلیلگران بازار ارز با تکیه بر تجربه سال‌های گذشته قیمت دلار را در هفته‌های پایانی شهریور به دلیل افزایش تقاضای مسافری صعودی پیش‌بینی می‌کردند؛ آنها کانال دوم از کریدور ششم را سقف کوتاه‌مدت اسکناس آمریکایی در نظر می‌گیرند. با وجود این به نظر می‌رسد آرامش نسبی در اوضاع سیاسی کشور، دور شدن از احتمال تنش میان ایران و اسرائیل، سیاست تثبیت بازار ارز توسط بانک مرکزی و خالی شدن بازار ارز از هیجان خرید به جهت انتظارات تورمی را می‌توان مهمترین دلیل تثبیت قیمت دلار دانست.

پرچم سفید ترامپ برای رفع تحریم‌ها بالا رفت

گفتنی است در هفته‌های گذشته برخی اظهارات مقامات دولت چهاردهم مبنی بر تلاش برای روابط مساعدی سیاسی با سایر کشورها و برداشتن گام‌های ابتدایی برای از سرگیری مذاکرات برجام امید برای بهبود اوضاع سیاسی و رفع تحریم‌ها را در بازارهای مالی افزایش داده است.

علاوه بر این دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در اظهارات اخیر خود به استفاده کمتر از تحریم‌ها تاکید کرده است. ترامپ گفته است: «من از تحریم علیه کشور‌هایی که مستحق آن هستند به شکل قدرتمندانه‌ای استفاده خواهم کرد و سپس آنها را لغو می‌کنم، زیرا همانطورکه می‌بینید شما دارید ایران را از دست می‌دهید، روسیه را از دست می‌دهید و چین هم دارد تلاش می‌کند تا ارز خود [یوآن] را به ارز غالب جهانی تبدیل کند. الان تمامی اینها دارد اتفاق می‌افتد. شما بخاطر درگیری‌های زیادی که با این کشورها دارید، دارید آنها را از دست می‌دهید. به همین خاطر اگر رئیس‌جمهور شوم، تا جای ممکن از ابزار تحریم کمتر استفاده می‌کنم.»

به نظر می‌رسد این دست خبرها می‌تواند امید به بهبود شرایط سیاسی و کاهش و رفع تحریم‌ها را افزایش دهد و به کاهش انتظارات تورمی منجر شود.

پیش بینی قیمت دلار​

کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش‌رو روند رنج با تلرانس قیمتی ۵۰۰ تا هزار و ۱۵۰۰ تومانی برای دلار متصور هستند. آنها معتقدند در صورتی که اخبار خاصی روانه بازارها نشود دلار در محدوده‌های قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.

تتر با دلار تراز شد

گفتنی است قیمت درهم روز شنبه با کاهش ۴۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر با قیمت دلار تراز شد و در سطح ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۳۳۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد و رشد ۲۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۴۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۶۹۲ تومانی عرضه شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.