خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۵۱۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام غصینو مرداد ۱۴۰۲ / نقطه پرپتانسیل بازگشت «مینو»

تحلیل تکنیکال سهام غصینو مرداد 1402 / نقطه پرپتانسیل بازگشت «مینو»

گزارش عملکردی فصل بهار شرکت صنعتی مینو نشان از رشد 96 درصدی فروش و سود این شرکت در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته دارد. از سویی P/E زیر 8 واحدی این شرکت، حاکی از شرایط بنیادی خوب مینو است. در این گزارش به تحلیل تکنیکال سهام غصینو پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت صنعتی مینو با ارزش بازار 13 هزار و 150 میلیاردی در بازار دوم فرابورس قابل معامله است. گزارش عملکردی این شرکت در بازه سه‌ماهه منتهی به خرداد 1402 خبر از رشد 96 درصدی فروش و سود این شرکت در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته دارد. از این رو به تحلیل تکنیکال سهام غصینو پرداخته شده است.

تحلیل تکنیکال شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر

روند صعودی بازار سهام از آبان‌ماه سال گذشته به گروه غذایی به جز قند و شکر کمک کرد تا به خوبی از سقف‌های روند نزولی دو سال و دو ماهه خود عبور کند. شاخص این گروه در جریان روند صعودی خود موفق شد از سقف تاریخی خود در محدوده 81 هزار و 231 واحدی عبور کند.

از نیمه اردیبهشت‌ماه تا کنون اما روند اصلاحی گروه غذایی، بیش از 26 درصد از ارتفاع شاخص این گروه را کاسته است. محدوده‌های پرپتانسیل برای بازگشت احتمالی شاخص صنعت زنجیره غذا کدام محدوده‌هاست؟

رسم یک چنگال اندروز در جهت روند صعودی نشان می‌دهد، پس از رشد شاخص تا خط میانی چنگال و نفوذ به سطوح بالاتر آن، وارد روند اصلاحی شده است. در حال حاضر از دید موج شماری، در موج پنجم روند اصلاحی هستیم. بر همین اساس احتمال اینکه با پایان این لگ جنبشی، روند اصلاحی شاخص نیز به پایان رسد، بالاست.

تحلیل تکنیکال سهام غصینو

از طرفی با فاصله گرفتن 26 درصدی شاخص از سقف خود در اردیبهشت‌ماه سال جاری، شاخص یاد شده روی موازی پایین چنگال قرار گرفته است. بر اساس اصول پنج‌گانه اندروز، هنگامی که قیمت به خطوط چنگال می‌رسد، احتمال تخلیه انرژی و چرخش بیشتر از عبور قیمت از این خطوط است. در این بین رسم یک موازی لغزنده نیز به شناسایی دقیق‌تر نقطه بازگشتی کمک می‌کند.

همچنین روند اصلاحی نماگر گروه غذایی کانالیزه بوده که می‌توان آن را در کانال قرمز رنگ فریم‌بندی کرد. برخورد کف این کانال با موازی پایینی خط میانی، نقطه انرژی مهمی ساخته است. نقاط انرژی خاصیت جاذبه و دافعه بالایی دارند. بر همین اساس پس از جذب تند و تیز قیمت، می‌توان انتظار داشت باعث پرتاب احتمالی قیمت به سمت بالا نیز بشوند.

ترسیم فیبوناچی اصلاحی روی نقطه شروع و پایان روند صعودی بزرگ شاخص این صنعت، نشان از آن دارد که نماگر در نزدیکی تراز 50 درصدی قرار دارد. تقاطع خطوط یاد شده، سنگر مستحکمی برای شاخص گروه غذایی به جز قند و شکر در محدوده 64 تا 66 هزار واحد ساخته است.

در صورتی که این محدوده حمایتی موفق به حفظ قیمت نشود، حمایت استاتیک محدوده 60 هزار و 707 تا 61 هزار و 355 واحدی وجود دارد که قبل‌تر مقاوت قدرتمندی بوده و دو بار از عبور شاخص به مناطق بالاتر جلوگیری کرده است.

تحلیل تکنیکال سهام غصینو

بررسی رفتار قیمت سهام غصینو نشان از آن دارد این سهم از مرداد سال 97 تا دی ماه سال 99 در یک رالی صعودی بلندمدت قرار داشته است. پس از آن سهم در یک روند نزولی فرسایشی قرار گرفت که تا آبان‌ماه سال گذشته ادامه داشت.

تحلیل تکنیکال سهام غصینو

در جریان روند صعودی بازار سهام که از همین تاریخ آغاز شد، نماگر‌های تالار شیشه‌ای موفق به عبور از سقف‌های تاریخی خود شدند. در این میان سهام غصینو اما در حال حاضر در فاصله 180 درصدی نسبت به سقف تاریخی خود قرار دارد که نشان از جاماندگی سهام شرکت صنعتی مینو دارد.

بررسی نمودار قیمتی سهام مینو در نگاهی نزدیک‌تر نشان می‌دهد نماد غصینو طی رفتاری کانالیزه در حال پیشروی به سوی قیمت‌های بالاتر است. بر همین اساس تحرکات 9 ماهه اخیر قیمت غصینو را می‌توان با رسم کانال آبی‌رنگ، فریم‌بندی کرد.

تحلیل تکنیکال سهام غصینو

از سوی دیگر محدوده هزار و 210 تا هزار و 290 تومان حمایت بسیار معتبری برای قیمت به شمار می‌آیند. این سطح استاتیک در گذشته بار‌ها مانع از کاهش قیمت شده است. همچنین هنگامی که قیمت به زیر این محدوده نفوذ داشته است به خوبی نقش مقاومت را در چارت غصینو بازی کرده است.

تقاطع کف کانال رسم شده و محدوده استاتیک مذکور، نقطه پرپتانسیلی را برای بازگشت احتمالی قیمت سهام غصینو فراهم ساخته است. در این سناریو تثبیت قیمت زیر کف قبلی (قیمت هزار و 220 تومان) به عنوان حد ضرر و فیلد شدن تحلیل شناخته می‌شود. همچنین قیمت هزار و 720 تومانی که تقاطع میانه کانال و مقاومت استاتیک است به عنوان تارگت اول شناخته می‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.