فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۶۰۰۷۶

بسته حمایتی برای زنان سرپرست خانوار/ مشمولان چه کسانی هستند؟

بسته حمایتی برای زنان سرپرست خانوار/ مشمولان چه کسانی هستند؟

به گفته مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بسته حمایتی برای کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار تصویب شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وحیده نگین، گفت: بسته حمایتی کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار تصویب شد.

به گفته وی، در سومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، بسته حمایتی برای کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانواری که در دهک‌های ۱ تا ۶ درآمدی حضور دارند از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد و تصویب شد.

این بسته پیشنهادی با توجه به سیاست‌های کلی نظام در بخش مسکن مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی دولت در جهت تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و نیازمند جامعه و در راستای اجرای بندهای (ت) و (چ) ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه در مورد تامین مسکن نیازمندان به ویژه حمایت از زنان سرپرست خانوار و بر اساس توزیع آماری زنان سرپرست خانوار ثبت شده در طرح اقدام ملی مسکن، برآورد هزینه ساخت واحد مسکونی و منابع یارانه‌ای مورد نیاز، پیشنهاد و به تصویب رسید ( فارس ).

دولتبا ارائه طرح مسکن ملی این امید را دارد تا مسکنی مناسب با زیرساخت‌های لازم را در اختیار اقشار درآمد و متوسط جامعه قرار دهد. زنان سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.

طرح ملی مسکن در زمستان سال ۹۷ برای نخستین بار مطرح شد و قرار بر این بود ساخت این خانه‌ها از شهرهای استان کرمان آغاز شود. از آبان سال ۹۸ نیز طرح ثبت‌نام مسکن ملی در ده استان دیگر نیز آغاز شد. در مرحله اول نام‌نویسی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و قم انجام شد و در مرحله بعد در استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و همدان ثبت‌نام صورت گرفته است. متقاضیان تهرانی نیز در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. شرایط تمام متقاضیان پالایش می‌شود تا افرادی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند مشخص شوند ( ملک هفت ).

مطالعه دو مطلب وام ۷۰ میلیون تومانی اجاره مسکن و زمان و شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن نیز پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.