فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۶۶۴۵

تزریق ۳۸۰۰ میلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن

تزریق ۳۸۰۰ میلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن

مدیر عامل صندوق ملی مسکن بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۸۰۰ میلیارد تومان بازگشت اقساط مسکن مهر و تزریق آن به طرح نهضت ملی مسکن داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل صندوق ملی مسکن از تزریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش مسکن خبر داد و گفت: امسال ۳۸۰۰ میلیارد تومان از محل وصول اقساط مسکن مهر در نهضت ملی مسکن هزینه می شود.

محمدرضا اسماعیلی یادآور شد: سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان در ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن از محل منابع صندوق حمایت انجام شد که بخشی در ادارات کل راه و شهرسازی و بخشی در شهرهای جدید هزینه شده است.

وی افزود: قانونگذار برای امسال منابع ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده که به صندوق ابلاغ شده و بعد از تخصیص می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر بودجه عمومی که در بودجه امسال به صندوق ملی مسکن ابلاغ شد قانون، ‌منابعی را برای صندوق در نظر گرفته است که خارج از مسیر بودجه قابل تحقق است. یکی از منابع، منابع حاصل از جریمه بانک‌هایی است که پرداخت تسهیلات مسکن را بنا بر قانون و در سقف تعیین شده انجام ندادند. بر همین اساس بانک‌هایی که ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن تخصیص نداده‌اند مکلف‌اند تا برابر با میزان عدم تعهد خود را به صندوق ملی مسکن بازگردانند.

مدیر عامل صندوق ملی مسکن بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۸۰۰ میلیارد تومان بازگشت اقساط مسکن مهر داشته باشیم. مکاتبات با بانک مسکن انجام شده است و آن را به نفع عملیات نهضت ملی و هزینه در مسکن، وصول خواهیم کرد.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون برای بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین زمین شده و حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است.

عملکرد دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شد. عملکرد این وزارتخانه در بخش تامین زمین، ساخت مسکن و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید و نوسازی بافت‌های فرسوده شامل موارد متعددی است که بخشی از آن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید ۴ میلیون مسکن طی چهار سال به تفکیک استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و تأمین زمین به استعداد بیش از ۱.۸ میلیون واحد مسکونی است.

این گزارش حاکی است که عملکرد واحدهای مسکونی شروع شده و در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مجموع یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۹۱ واحد است که جزئیات آنها بدین شرح است: ۱۲۳ هزار و ۹۷۲ واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، ۱۲۴ هزار و ۱۵۴ واحد در دست ساخت برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، ۱۱۹ هزار و ۵۷۹ واحد ظرفیت واحد مسکونی قراردادهای منعقده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین (خود مالکی) و ۲۹۵ هزار و ۳۱۹ واحد تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت جهت نوسازی مسکن روستائی است.

همچنین ظرفیت واحد مسکونی زمین های دولتی واگذار شده به صورت انفرادی و گروهی به متقاضیان واجد شرایط در قالب اجاره ۹۹ ساله معادل ۲۲۶ هزار و ۵۷۳ واحد مسکونی و واحدهای مسکونی در دست ساخت برای متقاضیان واجد شرایط به صورت انبوه سازی روی اراضی اجاره ۹۹ ساله دولتی، معادل ۵۸۷ هزار و ۳۹۴ واحد است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.