فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۶۱۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در مشهد/ با چه بودجه ای می‌توان در مشهد خانه‌دار شد؟

قیمت خانه در مشهد/ با چه بودجه ای می‌توان در مشهد خانه‌دار شد؟

مشهد، پایتخت مذهبی کشور، طی سال‌های اخیر مانند سایر کلان‌شهرها با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه شده است. کارشناسان حوزه مسکن، علت افزایش قیمت‌ در مشهد را مهاجرپذیر بودن این شهر و حضور اتباع عنوان می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر متر مسکن، در برخی از مناطق شهر مشهد به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز،

شهر مشهد،‌ مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت مذهبی ایران، حدود ۳۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای ۱۳ منطقه شهری و ۱۵۸ محله و ۱۱ ناحیه است. متوسط قیمت هر متر مسکن براساس بررسی‌های انجام شده حدودا ۴۰ میلیون تومان است. با این حال این رقم در مناطق مختلف متفاوت است، به طوری که در برخی از مناطق قیمت هر متر مسکن به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت خانه در مشهد

قیمت آپارتمان در مشهد

بررسی‌های آگهی فروش مسکن در شهر مشهد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله ۴۰ میلیون تومان است. با این حال در برخی از مناطق، با شرایط خاصی خانه با قیمت پایین‌تر پیدا می‌شود؛ برای مثال یک آپارتمان قولنامه‌ای با متراژ ۸۵ متر در محدوده خیابان نجف که سال ساخت آن ۱۴۰۳ است، با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

آگهی یک آپارتمان ۸۰ متری دو خوابه، ساخت ۱۳۹۶ نیز مربوط به منطقه هنرور با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا ۶ میلیارد تومان، آپارتمان‌های با متراژ ۷۰ تا ۲۱۰ متر می‌توان پیدا کرد؛ به‌ عنوان مثال یک آپارتمان ۱۰۵ متری دوخوابه، ساخت سال ‍۱۴۰۰ در منطقه طلاب با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در آگهی دیگری یک آپارتمان ۲۱۰ متری سه‌خوابه، ساخت سال ۱۴۰۰ مربوط به منطقه الهیه با قیمت ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درج شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با قیمت نجومی ۱۳۶ میلیون تومان برای هر متر مربع در شهر مشهد یافت می‌شوند؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان ۱۹۰ متری سه خوابه، سال ساخت ۱۴۰۳ در منطقه سجاد با قیمت ۲۶ میلیارد تومان آگهی شده است.

قیمت اجاره خانه در مشهد

قیمت اجاره در مشهد

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به طرز چشمگیری همراه با تورم افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران سخت کرده است. کارشناسان حوزه مسکن، علت‌های افزایش قیمت‌ در مشهد را یکی مهاجرپذیر بودن این شهر و از سوی دیگر مساله حضور اتباع در شهر مشهد عنوان می‌کنند. با این حال قیمت اجاره خانه در مشهد وضعیت به‌مراتب مناسب‌تری دارد.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد متوسط قیمت رهن در مشهد در مناطق و محله‌های مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال یک آپارتمان ۱۰۵ متری دوخوابه، سال ساخت ۱۳۹۵ در منطقه الهیه، با ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان ۱۵۰ متری سه‌خوابه با سال ساخت ۱۳۹۶ در منطقه معلم درج شده است که با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۲۵ میلیون تومانی معامله می‌شود.

همچنین با ودیعه ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی با متراژ بالای ۱۰۰ متر را اجاره یا رهن کامل کرد. به‌ عنوان نمونه یک آپارتمان ۱۶۵ متری سه‌خوابه، با سال ساخت ۱۴۰۳ واقع در هاشمیه با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی با رهن کامل آگهی شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه، با سال ساخت ۱۴۰۳ مربوط به منطقه توحید، با ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۶ میلیون تومان اجاره ماهانه عنوان شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با بودجه ۳۰ میلیونی تومانی و تا بودجه ۲ میلیارد تومانی برای ودیعه به چشم می‌خورد. گفتنی است مستاجران می‌توانند نسبت به بودجه مد نظر خود آپارتمان‌های مناسبی در مناطق مختلف شهر مشهد پیدا کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.