فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۳۳۳

جک گریلیش با پیراهن انگلیس مقابل ایرلند می‌ایستد/ زمان تسویه حساب رسید؟

جک گریلیش با پیراهن انگلیس مقابل ایرلند می‌ایستد/ زمان تسویه حساب رسید؟

تیم انگلیس شنبه شب، نخستین دیدارش در لیگ ملت‌های اروپا را با مصاف مقابل تیم ایرلند در استادیوم آویوا دوبلین آغاز خواهد کرد. در شرایطی که این تیم آخرین بار سال 2015 به میزبانی این استادیوم به میدان رفته است، جک گریلیش باید فشار بیشتری نسبت به سایر هم‌تیمی‌ها تحمل کند.

به گزارش تجارت نیوز،

جک گریلیش برای اولین بار پس از پشت کردن به تیم ملی ایرلند در دوبلین به میدان خواهد رفت.

تیم ملی انگلیس به‌دنبال نایب قهرمانی جام ملت‌های اروپا باید کارش در لیگ ملت‌ها را با حضور در سطح دوم مسابقات و همگروهی با جمهوری ایرلند، یونان و فنلاند آغاز کند.

به صلاحدید لی کارسلی، جک گریلیش بار دیگر به تیم ملی دعوت شده و با توجه به غیبت فیل فودن در لیست تیم ملی، به احتمال فراوان او باید در مصاف با ایرلند از ابتدا در زمین مسابقه حاضر باشد.

انگلیس شنبه شب، نخستین دیدارش در لیگ ملت‌های اروپا را با مصاف مقابل جمهوری ایرلند در استادیوم آویوا دوبلین آغاز خواهد کرد و در شرایطی که این تیم آخرین بار سال 2015 به میزبانی این استادیوم به میدان رفته است، جک گریلیش باید فشار بیشتری نسبت به سایر هم‌تیمی‌ها تحمل کند.

بازگشت جک گریلیش پس از 9 سال

ریشه‌های خانوادگی جک گریلیش به دوبلین بازمی‌گردد. او حضورش در عرصه ملی را با پیراهن تیم ملی جمهوری ایرلند در رده زیر 17 سال آغاز کرد و اگرچه از دوران کودکی در استون‌ویلا به میدان می‌رفت اما جزئی از تیم ملی زیر 17 ساله‌های جمهوری ایرلند از سال 2011 بود و اوت 2014 برای حضور در ترکیب تیم ملی زیر 21 ساله‌های ایرلند دعوت شد.

جک از ابتدای دوران بازیگری خود همواره شاهد کشمکش تیم‌های ملی ایرلند و انگلیس برای استفاده از او در رده‌های پایه بود. او سال 2012 جایزه بهترین بازیکن سال زیر 17 سال ایرلند را به نام خود زد و در رده زیر 21 سال، سال 2015 این جایزه را به ویترین افتخارات خود افزود.

با این حال، وقتی وعده حضور گریلیش در تیم ملی بزرگسالان فرا رسید، کشمکش ۲ کشور بالا گرفت. مارتین اونیل سرمربی وقت تیم ملی جمهوری ایرلند از گریلیش برای تجربه نخستین دیدار در تیم ملی بزرگسالان دعوت به عمل آورده بود اما جک دعوت مرد اهل ایرلند شمالی روی نیمکت تیم ملی جمهوری ایرلند را نپذیرفت.

جک گریلیش 2 مرتبه دعوت ایرلند را رد کرد!

ساوت‌گیت، سرمربی وقت تیم زیر 21 انگلیس، رسماً اعلام کرد شرایط این بازیکن و رفتار تیم ملی ایرلند با او را زیر نظر خواهد داشت و اگرچه پیش‌بینی می‌شد گریلیش پس از دعوت به تیم بزرگسالان استون‌ویلا با تجربه بیشتر برای بازی در تیم ملی بزرگسالان ایرلند حضور یابد، می 2015 مارتین اونیل بار دیگر اعلام کرد جک دعوت دوباره به تیم ملی بزرگسالان ایرلند را نپذیرفته است!

جک جایزه بهترین بازیکن سال 2015 ایرلند در رده زیر 21 سال را به تازگی به نام خود زده بود و سرمربی تیم ملی بزرگسالان انگلیس، روی هاجسون اعلام کرد قصدی برای دعوت از گریلیش در مصاف با جمهوری ایرلند با توجه به سابقه این بازیکن و فشار روانی احتمالی روی دوش‌های او ندارد.

به جهنم دوبلین خوش آمدی!

سرانجام اوت 2015 روی هاجسون در ملاقاتی با جک گریلیش حاضر شد تا نسبت به آینده او و تصمیم قطعی ستاره تیم ملی جوانان ایرلند اطمینان حاصل کند.

نتیجه آن دیدار، ماه سپتامبر 2015 رسماً توسط جک گریلیش اعلام شد. جک تصمیم گرفته بود با پشت کردن به تیم ملی ایرلند در رده بزرگسالان تیم ملی انگلیس را همراهی کند و تابستان 2016 نخستین دیدارش با پیراهن تیم ملی زیر 21 ساله‌های انگلیس را انجام داد و جزئی از ترکیب تیم ملی  در جام ملت‌های زیر ۲۱ ساله اروپا در 2017 شد.

در نهایت  گرت ساوت‌گیت سال 2020 از جک گریلیش برای بازی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان انگلیس دعوت به عمل آورد و او به‌ دنبال درخشش در جام‌جهانی 2022 و حذف از لیست تیم برای حضور در یورو 2024، اکنون تحت هدایت لی کارسلی باید آماده به میدان رفتن در دوبلین در قامت بازیکن تیم ملی انگلیس باشد؛ جایی که کمتر کسی مایل است به او خوشامد بگوید.

منبع : فوتبال ۳۶۰

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.