بشنوید: هوش مصنوعی چه خوابی برای ما دیده است؟

بشنوید: هوش مصنوعی چه خوابی برای ما دیده است؟

حجم فایل صوتی: ۴۲.۵۷M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۷:۵۰ دانلود فایل صوتی

در تازه‌ترین پادکست پرونده اقتصادی تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد یک موضوع تازه و حیاتی همراه شما هستیم؛ هوش مصنوعی و دانش ای آی. دانشی که در کمتر از چند ماه اخیر ابعاد مختلفی به خود گرفته و حتی در ایران نیز با واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی همراه بوده است.

با ما و از استودیو تجارت‌نیوز همراه باشید در شرایطی که دمای هوا در کشور به مرحله‌ای رسیده که زنگِ خطر بحرانِ آب آشامیدنی در برخی از استان‌های کشور مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان به صدا درآمده است.

طرح موضوع: هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست و قرار است چه تاثیری بر زندگی بشر این کره خاکی بگذارد؟ من مریم میری هستم و در بیست دقیقه آینده و در قالب یک پرونده صوتی مفصل به پنج پرسش مهم شما درباره هوش مصنوعی پاسخ داده‌ایم و سعی کرده‌ایم با کمک گرفتن از متخصصان این حوزه، آینده حضور هوش مصنوعی در جهان و البته ایران را از منظری تازه و متفاوت ترسیم کنیم. پیش از هر چیز، روایت سارا اسلامی، دبیر تحریریه تجارت نیوز از مهمان ناخوانده این روزها؛ هوش مصنوعی.

چرا از هوش مصنوعی می‌ترسیم؟

هنوز ای آی کار خود را شروع نکرده که انواع مقاله ها له یا علیه آن منتشر شده اند. گروهی از دانشمندان، هوش مصنوعی را ارتقای دانش بشری و حضور در لایه‌های تازه‌ای از اکتشاف جهان می‌دانند و گروهی دیگر با تبلیغ نکات منفی ای آی سعی در نامعتبر دانستن آن دارند. طاهره خواجه‌گیری، دبیر سرویس استارت‌آپ تجارت‌نیوز نگاهی دارد به اما و اگرهای توسعه هوش مصنوعی و ترس‌های بشری از آن.

هوش مصنوعی در خدمتِ سرمایه‌داری؟

همزمان با رونمایی از دانش ای آی، کمپانی‌های بزرگ جهان، دستاوردهای تازه‌ای از ترکیب توانِ خود و این دانش نوظهور معرفی کرده‌اند. سرویس استارتاپ تجارت نیوز در این بخش نگاهی دارد به تمام آنچه برندهای معروف جهان از هوش مصنوعی بهره‌برداری کرده‌اند.

کدام کشور پیشروی صنعت هوش مصنوعی‌ست؟

با اینکه چند ماهی بیشتر از رونمایی هوش مصنوعی در جهان نمی‌گذرد اما بازار آن توانسته رشدِ قابل توجهی داشته باشد و دانش ای آی به بخشی از گفتگوهای توسعه‌ای کشورها افزوده شود. نوید حداد، خبرنگار تجارت‌نیوز در این بخش از پادکست پرونده با نگاهی به رویکرد حکومت‌ها به این پدیده نوظهور به ارزیابی توانِ هوش مصنوعی کشورهای جهان و خصوصا منطقه خاورمیانه پرداخته است.

زنگ خطر خداحافظی با برخی مشاغل به صدا درآمده؟

در آخرین بخش از پرونده این هفته، سعید برآبادی، سردبیر پادکست توضیح می‌دهد که آیا هوش مصنوعی به تنهایی می‌تواند بحرانِ اشتغال در جهان را با به دست گرفتن برخی مشاغل، تشدید کند؟

ممنونیم که این بار سوژه پرونده تجارت‌نیوز را شما به ما پیشنهاد دادید. خوشحال میشویم نظرات خود را چه درباره سوژه پرونده که هوش مصنوعی بود و چه درباره کیفیت پادکست با ما درمیان بگذارید. تجارت‌نیوز در تمام شبکه های اجتماعی خود آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما است؛ اصلا چرا منتظر مانده‌اید، سوژه هفته بعد پادکست پرونده را هم شما به ما پیشنهاد دهید.

تجارت‌نیوز از ابتدای تیرماه با سه پادکست هفتگی همراه شما خواهد بود.

هر شنبه با پادکست صدای بازار ، شنونده آخرین تحولات و پیش‌بینی‌ها از بازارهای مالی باشید.

دوشنبه‌ها نیز، تجارت‌نیوز با یک پرونده اقتصادی صوتی مفصل همراه شما خواهد بود.

هر هفته، 9 صبح پنجشنبه‌ها می‌توانید پادکست اقتصادی رادیو تجارت نیوز را در شبکه‌های اجتماعی ما بشنوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.