بشنوید: همه چیز درباره لایحه عفاف و حجاب

بشنوید: همه چیز درباره لایحه عفاف و حجاب

حجم فایل صوتی: ۳۸.۲۳M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۵:۵۷ دانلود فایل صوتی

در تازه‌ترین پادکست پرونده تجارت نیوز با بررسی ابعاد لایحه عفاف و حجاب در خدمت شما هستیم. لایحه‌ای که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پس از افت و خیزهای فراوان به صحن مجلس آورده اما در بیرون با واکنش‌های مختلفی همراه شده است. این پادکست را در حالی می‌شنوید که گرما و خشکسالی، مردم استان سیستان و بلوچستان را به خیابان کشانده تا در یک تجمع رسمی به عدم پرداخت حقابه هامون اعتراض کنند.

لایحه عفاف و حجاب چه می‌گوید؟

لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» که به لایحه عفاف و حجاب مشهور شده، درست چند روز پس از انتشار توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وارد ابعاد تازه ای شده و گروه‌های مختلف نسبت به آن واکنش‌های مثبت و منفی داشته‌اند؛ از واکنش برخی حقوقدانان که اجرای چنین احکامی را نقض حقوق شهروندی می‌دانند تا گروهی دیگر که معتقدند نظام قضائی کشور با چنین لایحه‌ای باید آماده برگزاری دادگاه‌های فراوان باشد. در کمتر از بیست دقیقه آینده و در قالب یک پرونده صوتی مفصل قرار است به چند سوال شما در خصوص لایحه عفاف و حجاب پاسخ دهیم و بگوییم آیا در شرایط کنونی، وضعیت کشور برای اجرای چنین لایحه‌ای آماده است؟

سوالات پرونده

در حالی که این لایحه، مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش رانندگان تاکسی، تورگردانان و سطوح مختلف مدیران گذاشته، وزارتخانه‌ها نیز هر کدام به تفکیک ماموریت‌هایی یافته‌اند. بر این اساس نخستین سوال این پرونده به بررسی ابعاد وظایف سپرده شده به وزارتخانه‌ها می‌پردازد. در دومین سوال، ابعاد بودجه‌ای اجرای این لایحه را مورد بررسی قرار داده‌ایم و در بخشی سوم تلاش کرده ایم از اجرای این طرح بر کسب و کارها بگوییم.

بررسی حقوقی لایحه عفاف و حجاب

در آخرین بخش از پرونده صوتی این هفته، سارا باقری، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با عاطفه محمودی نگاهی داشته است به ایرادات قانونی لایحه عفاف و حجاب.

ممنونیم که این بار سوژه پرونده تجارت‌نیوز را شما به ما پیشنهاد دادید. خوشحال می‌شویم نظرات خود را چه درباره سوژه پرونده که لایحه عفاف و حجاب بود و چه درباره کیفیت پادکست با ما درمیان بگذارید. تجارت‌نیوز در تمام شبکه های اجتماعی خود آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما است؛ اصلا چرا منتظر مانده‌اید، سوژه هفته بعد پادکست پرونده را هم شما به ما پیشنهاد دهید.

تجارت‌نیوز از ابتدای تیرماه با سه پادکست هفتگی همراه شما خواهد بود.

هر شنبه با پادکست صدای بازار ، شنونده آخرین تحولات و پیش‌بینی‌ها از بازارهای مالی باشید.

دوشنبه‌ها نیز، تجارت‌نیوز با یک پرونده اقتصادی صوتی مفصل همراه شما خواهد بود.

هر هفته، 9 صبح پنجشنبه‌ها می‌توانید پادکست اقتصادی رادیو تجارت نیوز را در شبکه‌های اجتماعی ما بشنوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.