کد مطلب: ۲۴۰۲۴۲

نمایشگاه‌های آنلاین خودرو روز به روز افزایش پیدا می‌کنند

خرید اتومبیل تنها با چند حرکت ساده

خرید اتومبیل تنها با چند حرکت ساده

حدود ۱۰ سال پیش خرید و فروش برخی محصولات خاص در فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌گرفت. اما امروز حتی خرید آنلاین خودرو نه تنها عجیب نیست که مزایای فراوانی نیز دارد. 

محسن حسینی: دنیای فناوری مرز نمی‌شناسد. هنوز ۱۰ سال از عمر فروشگاه‌های آنلاین در عرصه اینترنت نمی‌گذرد که این پدیده مرزها و محدودیت‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد. حدود ۱۰ سال پیش تنها خرید و فروش برخی محصولات خاص در فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌گرفت. اما امروز حتی خرید آنلاین خودرو نه تنها عجیب نیست که مزایای فراوانی نیز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید بتوان قطعات کامپیوتری، موبایل و لوازم جانبی این محصولات را نسل اول محصولات موجود در فروشگاه‌های آنلاین در نظر گرفت. البته صحبت از ایران است و استانداردهای فروش آنلاین در کشورمان با معیارهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد. زمان زیادی گذشت تا ایرانیان مفهوم آمازون، E-Bay و نمونه‌های مشابه را درک کنند.

امروز از کوچک‌ترین محصول تا گران‌ترین و مهم‌ترین را می‌توان به صورت آنلاین، بدون نیاز به واسطه‌ها تهیه کرد. در این مطلب قصد داریم به خرید و فروش یکی از محصولاتی بپردازیم که در بازارهای رسمی بیشترین هزینه واسطه‌گری را به خود اختصاص می‌دهند. خرید و فروش خودرو در همه دنیا از نیازهای جذاب است. چرا که ضروری بودن آن حیاتی نیست و از سوی دیگر با توجه به صنایع خودروسازی و محصولات متنوع این دسته طرفداران پر و پاقرصی دارد.

افزایش تمایل به خرید آنلاین

مخالفان خرید آنلاین همیشه از طرفداران این نوع تهیه محصولات مورد نیاز می‌پرسیدند که چگونه حاضرند به فروشنده‌های ناشناس اعتماد کنند. از سوی دیگر امکان لمس فیزیکی کالاهای مورد نظر در خرید آنلاین وجود ندارد.

زمانی که این فروشگاه‌ها در ابتدای راه، یکی پس از دیگری افتتاح می‌شدند بیش از آنکه برای خرید از آنها استفاده شود به دایره‌المعارف‌های خرید تبدیل می‌شدند. کاربران از این سایت‌ها برای کسب اطلاعات استفاده می‌کردند و مرحله نهایی که همان خرید بود در فروشگاه‌های کلاسیک و قابل اعتماد انجام می‌شد.

اما خرید هم مانند همه رفتارهای بشری در طول زمان دستخوش تغییر و تحول شد و خریداران به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کردند. البته این اعتماد به صورت خودکار انجام نشد. ایجاد بسترهای لازم از جمله تخصیص نماد اهتماد از سوی وزارت بازرگانی به کاربران اطمینان داد که خرید آنلاین هم می‌تواند مانند خرید از فروشگاه‌های معمولی امن باشد.

به نمایشگاه آنلاین خودرو خوش‌ آمدید

حالا در شرایطی که فروشگاه‌های کتاب، خوار و بار و محصولات و خدمات متنوع هر روز در دنیای مجازی رشد می‌کند و موجب می‌شوند که این فضا از همیشه واقعی‌تر به نظر برسند تولید کنندگان خودرو و برخی شرکت‌های فروش نیز گام به میدان گذاشته‌اند.

زمانی که یکی از فروشگاه‌های معروف در دسته محصولات خود، خودرو را نیز معرفی کرد همه گمان می‌کردند این اقدام کاری تزئینی است. برخی کاربران نیز از این بخش برای مطالعه ویژگی‌ها و مقاله‌های تخصصی استفاده می‌کردند. اقدامی که البته موجب شناخته‌شدن این فروشگاه‌ها می‌شود. امروز تعداد نمایشگاه‌های خودروی آنلاین رشد پیدا کرده و دایره گسترده‌ای از نیازها را نیز پوشش می‌دهد.

رهایی از سیستم‌های پیچیده قدیمی

یکی از فروشگاه‌های آنلاین خودرو در معرفی خدمات خود نوشه است هر کسی تاکنون خرید و فروش خودرو انجام داده باشد می‌داند که روش‌های قدیمی مشکلات زیادی را پیش پای خریدار و حتی فروشنده قرار می‌دهد. یکی از بهترین راهکارها برای درمان این مشکل حذف واسطه‌ها است.

علاوه بر تسهیل خرید و فروش خودرو در سامانه‌های آنلاین، این فروشگاه‌ها مقالات و معرفی‌هایی برای انتخاب بهتر کاربران در نظر می‌گیرند. با استفاده از این مقالات کاربران می‌توانند فار غ از سود و زیان‌های ارائه دهنده به ویژگی‌های خودروی مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

مکانی برای گزینه‌های ویژه

فروشگاه‌های آنلاین خودرو برخی ویژگی‌های منحصر به فرد نیز برای خود ایجاد کرده‌اند. از مهمترین ویژگی‌ها می‌توان به بخش‌های مخصوص خرید خودروهای کلاسیک برای مجموعه‌داران اشاره کرد. یکی از این فروشگاه‌ها با اختصاص بخش ویژه به خودروهای کلاسیک، مجموعه‌داران فروشنده و خریدار را با یکدیگر مرتبط می‌کند.

همچنین خرید و فروش خودروهای خارجی در مناطق آزاد تجاری نیز یکی از زمینه‌هایی است که بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو به دنبال آن می‌گردند. همچنین استفاده از اپلیکیشن همراه برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس نیز دیگر امکانی است که به خریداران و فروشندگان امکان رصد بازار را به صورت لحظه‌ای می‌دهد. استفاده از اپلیکیشن‌های همراه همچنین زمینه را برای خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.