کد مطلب: ۸۶۶۸۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعتراض مشتریان انصرافی مدیران خودرو به نحوه بازگشت پول/ به جای پول، کارت اعتباری می‌دهند!

اعتراض مشتریان انصرافی مدیران خودرو به نحوه بازگشت پول/ به جای پول، کارت اعتباری می‌دهند!

پس از انتشار اخباری در رابطه با بدعهدی مدیران خودرو در عودت پول مشتریان انصرافی، این شرکت هر گونه تاخیر با بدعهدی در این زمینه را رد کرد. با این حال آن‌طور مشتریان مدیران خودرو می‌گویند، این مونتاژکار به جای پول به آن‌ها کارت اعتباری، آن هم با تأخیر طولانی پس می‌دهد!

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت بازار خودرو طی سال جاری به گونه‌ای پیش رفت که دیگر خرید خودرو حداقل از مونتاژکاران چندان توجیه اقتصادی ندارد. از این رو، بسیاری از متقاضیان خودروهای چینی که پیش از این در طرح‌های فروش آن‌ها شرکت کرده بودند، ترجیح دادند اعلام انصراف کنند. در حالی که انتظار می‌رود خودروسازان بلافاصله پس از انصراف وجه دریافتی را به حساب مشتریان بازگردانند، اما آن‌ها در عودت پول مشتریان یا تأخیر دارند و یا مانند مدیران خودرو به ترفندهای خاصی متوسل می‌شوند.

آن‌طور که مشتریان مدیران خودرو پیش از این اعلام کردند، این شرکت پس از انصراف مشتریان به جای استرداد پول نقد، به آن‌ها کارت اعتباری تحت عنوان «ام.وی.ام کارت» می‌دهد که اولاً با تأخیر طولانی به دست آن‌ها می‌رسد، در ثانی با محدودیت‌هایی نظیر سقف برداشت روزانه همراه است.

مدیران خودرو در پاسخ به تجارت‌نیوز، ضمن رد هرگونه ابهام در مورد ام‌.وی‌.ام‌.کارت، واریز وجه مشتریان به این کارت را صحیح دانست و اعلام کرد: این کارت‌ها زیر نظر بانک صادرات هستند و هیچ تفاوتی با کارت بانکی عادی ندارند و از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردارند.

در این بین مشتریان نیز تأکید دارند همان‌طور که شرکت‌های خودروسازی در زمان فروش خودرو تمام پول را تمام و کمال دریافت می‌کنند و قبل از دریافت پول حتی حق انتخاب رنگ خودرو را به مشتری نمی‌دهند، در هنگام عودت هم باید همان‌قدر دقیق عمل کنند. سوال آن‌ها این است که آیا خودروسازان هم حاضر هستند در قبال دریافت کارت اعتباری، خودرو تحویل مشتریان دهند؟

تبدیل انحصار دولتی به انحصار چندجانبه

پس از راه‌اندازی و تأسیس شرکت‌های مونتاژکار خودرو در ایران و افزایش دامنه فعالیت آن‌ها، دولت بارها بحث شکست انحصار ایران خودرو و سایپا در صنعت خودروسازی را پیش کشید و هر بار که بحث از انحصار در این صنعت به میان آمد، به فعالیت خصوصی‌بودن مونتاژکاران تأکید کرد.

اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر خودروسازی ایران از انحصار دولتی عبور کرده و دچار انحصار چندجانبه شده است. حتی اگر سهامداران این شرکت‌ها، مدعیان بخش خصوصی باشند، آن‌ها هم از چنان حمایت دولت و فرادولتی برخوردارند که به همین راحتی وجه مشتریان را نزد خود نگه می‌دارند یا به شیوه‌های دلخواه و من‌درآوردی به تعامل با مشتری می‌پردازند.

تداوم اعتراض مشتریان مدیران خودرو

پس از انتشار گزارش تجارت‌نیوز، با عنوان « اعتراض مشتریان مدیران خودرو به نحوه بازپرداخت پول انصرافی‌ها » برخی مخاطبان بار دیگر ادعای مدیران خودرو را رد و تأکید کردند که استفاده از ام.وی.ام‌کارت با مشکلاتی همراه است و آن‌ها فقط دریافت پول نقد را قبول دارند. در ادامه برخی از اظهارات مشتریان مدیران خودرو آمده است.

«یک کارت به من دادند با سقف خرید پنج میلیون تومان، با کلی مکافات تونستم نقدش کنم.».

«آخه کارت یعنی چی؟ ما پول ریختیم به حساب شرکت؛ حالا این‌ها هم باید به حساب ما واریز بشه. این شرکت باید جریمه بشه. به دروغ گفته ماشین می‌دم، الان می‌گه ندارم. چند ماه پول رو نگه داشته. نهادهای نظارتی کجا هستند؟».

«من امروز انصراف دادم، گفت مبلغ ۲۰ روز دیگه در قالب یه کارت بهتون تحویل می‌شه.»

«اصلا کسی جوابگو نیست. 80 روز پول ما بدون محاسبه سود به حساب مدیران خودرو واریز شده است؛ متأسفانه پس از انصراف هم هیچ خبری نیست.».

«۲۰ روز انصراف دادم نمایندگی گیشا هنوز خبری از برگشت پول نیست.».

«بیش از 2.5 ماه است که انصراف دادم و پولم رو نگرفتم. بار آخرمون شد که از این شرکت خودرو می‌خریم.».

«من خودم رفتم برای انصراف و ۲۶۱ میلیون تومان پولم رو میخوام. میگن یه کارت اعتباری می‌دهند که تا امروز تسویه و یه ماه بعد شارژ می‌شه. تمام پرسنل نمایندگی بیشتر مشتری رو ترغیب به انصراف می‌کنند. دلیلش هم این است که خودشون بابت فروش یه سری خودروهای مشتریان که اونجاست کمیسیون می‌گیرند. من خودم با مسئول نمایندگی اتوبان لشکری صحبت کردم و گفتم تو قرارداد ما این روش برگشت پول قید نشده بود که متاسفانه هیچ حرفی برای گفتن نداشت.».

یکی از مشتریان هم که نظر متفاوتی داشت، برای تجارت‌نیوز نوشت: «من انصراف دادم، گفتن یک هفته تا سه هفته طول می‌کشه [پول برگرده]. 12 روزه ام.وی.ام‌کارت اومد. همون روز بردم بانک صادرات پول رو واریز کردند به حسابم. درسته خیلی گرون کرد خودروهاش رو، ولی پول انصرافی رو بدون اذیت تحویل داد. آریزو ۶پرو یک میلیارد و 24 میلیون تومان بود که یک بار شد یک میلیارد و و 99 میلیون و بار دوم به یک میلیارد و 240 میلیون تومان رسید. ما هم پولمون نرسید انصراف دادیم.».

در این باره تجارت‌نیوز آمادگی خود را برای هر گونه توضیحات مدیران خودرو با ارائه مستندات اعلام می‌کند تا شاید بدین شکل ابهامات مشتریان برطرف شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.