خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۴.۶۳M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۲ دانلود ویدیو

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، به «تجارت‌نیوز» پاسخ می‌دهد:

وزیر صمت تفاوت خودروهای برقی و هیبریدی را می‌داند

فرحان پورسلیم فرحان پورسلیم

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، صحبت‌های پنج ماه پیش خود مبنی بر اینکه وزیر صمت تفاوت خودروهای برقی و هیبریدی را نمی‌داند تصحیح کرد و آن را سوءبرداشت خود از اظهارات عباس علی‌آبادی دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، پنج ماه پیش اعلام کرد وزیر صمت تفاوت خودروی برقی و هیبریدی را نمی‌داند.. البته ویدئوی این اظهارات جدیداً منتشر شد تا مشخص شود مانور وزارت صمت روی خودروهای برقی نیز شبیه به موضوع واردات خودرو بیشتر شبیه شوآف است. 

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس، حال این اظهارات خود را به شکل دیگری عنوان کرد و در پاسخ به تجارت‌نیوز گفت: این صحبت برای حدوداً پنج ماه قبل است که در یک نشستی وزیر صمت اعلام کرد که خودروی برقی که ساخته‌اند، مصرف بنزین آن بشدت کاهش یافته است و با یک مثال توضیح دادند که این خودرو در یک مسیر مشخص، چقدر برق و بنزین مصرف می‌کند. خودرویی که بنزین و برق را هم‌زمان استفاده کند، قاعدتاً باید هیبریدی باشد؛ اما بعدها در نشست دیگری عباس علی‌آبادی اظهار کرد که پیشرانه خودرو از نوع تمام‌برقی است و به دلیل اینکه ایشان فرد متخصصی در حوزه صنعت برق هستند، باید به اظهارات ایشان احترام گذاشت.

با برکناری وزیر فعلی صمت، روند فعلی خودروهای برقی متوقف می‌شود؟

با توجه به مقطعی بودن برخی از تصمیمات دولت‌مردان، این احتمال می‌رود که تبلیغات گسترده در حوزه خودروهای برقی به صورت مقطعیست و با برکناری علی‌آبادی از این سمت، روند فعلی نیز متوقف خواهد شد. همین امر باعث می‌شود که برخی از سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در حوزه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

رشیدی‌کوچی در این باره توضیح داد: اصولاً وزیر صمت همانند هر مسئول دیگری سالیان طولانی در مقام فعلی حضور نخواهد داشت. بنابراین اگر ذهنیتی ایجاد شده که با رفتن وزیر صمت فعلی، تمرکز از روی خودروهای برقی برداشته می‌شود بسیار نگران‌کننده است و جای تأسف دارد. اما حوزه مدیریتی کشور تا این حد تنزل پیدا نکرده و بعید است چنین رفتارهای سلیقه‌ای اعمال شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.