حجم ویدیو: ۵۵.۱۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۵۵ دانلود ویدیو

گزارش میدانی «تجارت‌نیوز» از روند یک ساله قیمت مسکن در تهران؛

کاشانه؛ در بازار مسکن منطقه ۳ تهران چه خبر است؟

منطقه ۳ تهران یکی از مناطق واقع در شمال شرق پایتخت است که بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن آن متری ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. اما قیمت مسکن در این منطقه از خرداد ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ چه روندی را طی کرده و اکنون در بازار املاک آن چه خبر است؟

به گزارش تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش‌های بانک مرکزی از متوسط قیمت مسکن منطقه 3 نشان می‌دهد، این منطقه در خردادماه متری 134 میلیون و 500 هزار تومن قیمت داشته است. بعد از آن قیمت مسکن منطقه 3 با تاثیر از رکود بازار روی ریل کاهشی افتاده و نهایتا متوسط قیمت آن تا مهرماه به متری 128 میلیون و 300 هزار تومن رسیده است.

زمستان برای قیمت مسکن منطقه 3 مسیر متفاوتی نسبت به قیمت کل تهران بوده است. در حالی که شروع این فصل برای متوسط قیمت کل آغاز افزایش قیمت‌ها بوده است، بهای مسکن منطقه 3 در دی 1402 نسبت به ماه قبل از خود، از کانال 133 میلیون تومانی به کانال 131 میلیون تومانی رسیده و در نهایت نیز بهمن‌ماه تا متری 129 میلیون و 100 هزار تومن ریزش داشته است.

رکورد قیمت مسکن منطقه 3 در سال 1402

البته این روند پایدار نبوده است و در نهایت متوسط قیمت منطقه 3 رکورد خود را در اسفندماه می‌شکند و در نهایت پرونده بازار مسکن منطقه 3 سال 1402 با متری 136 میلیون و 600 هزار تومن بسته می‌شود. این شروع جهش قیمت مسکن در این منطقه است. متوسط قیمت منطقه 3 در نهایت، در خردادماه امسال تا متری 148 میلیون و 400 هزار تومن رشد کرده است.

بررسی تعداد معاملات مسکن منطقه 3 طی سال 1402، نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ آن با متوسط قیمت است. تعداد معاملات، خردادماه 1402 معادل 170 فقره ثبت شده و پس از آن تا مهرماه مدام در حال کاهش بوده است. اما در نهایت طی دی‌ماه به نزدیک 200 فقره رسیده است و در نهایت رکورد خود را جایی شکسته که رکورد قیمت هم شکسته شده است؛ یعنی اسفند 1402 با 290 فقره معامله.

افت معاملات در سال 1403

از این مقطع به بعد با وجود اینکه قیمت مسکن افزایش چشمگیری را تجربه کرده، تعداد معاملات دچار افت قابل توجهی شده است، تا آنجا که فروردین‌ماه تنها 67 فقره معامله در این منطقه انجام شده و در نهایت هم خردادماه روی 179 فقره ایستاده است.

کف بازار مسکن منطقه 3 چه خبر است؟

مشاوران املاک منطقه 3 می‌گویند، بعد از رکود سنگینی که انتخابات در بازار املاک به وجود آورد، اکنون حداقل رفت و آمد به بنگاه‌های املاک بیشتر شده و با وجود اینکه نمی‌تواند رکود را بشکند، اما رونقی نسبی گرفته است.

همچنین کف قیمت مسکن در این منطقه از متری 110 میلیون تومان شروع می‌شود. مردم برای خرید خانه نوساز هم باید حداقل متری 150 میلیون تومن و حداکثر متری 400 میلیون تومان را در نظر داشته باشند. این در حالی است که چشم‌انداز فعالان بازار هم افزایشی است و معتقدند تا پایان سال، قیمت مسکن مسیر افزایشی دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.