خبر فوری:

کد مطلب: ۱۴۹۷۳۶

وزیر جهاد کشاورزی:

همکاری‌های بانکی و تجاری ایران-اوکراین تسهیل شود

همکاری‌های بانکی و تجاری ایران-اوکراین تسهیل شود

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون اول نخست‌وزیر اوکراین که وزیر توسعه اقتصادی و تجارت آن کشور است، گفت: برای توسعه روابط، باید همکاری‌های بانکی و تجاری دو کشور تسهیل شود.

محمود حجتی در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی ایران و اوکراین تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: ایران و اوکراین ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های نفت و انرژی، ترانزیت کالا، صنایع پیشرفته و تولید محصولات کشاورزی همچون ذرت دارند که امکان توسعه تولید آن در ایران نیست.

حجتی ادامه داد: اوکراین می‌تواند به جای تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز خود از کشورهای دیگر با یک برنامه راهبردی از تولیدات ایران استفاده کند.

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تامین زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی به عنوان مقدمه همکاری‌های راهبردی دو کشور می‌تواند زمینه دسترسی ایران به دریای سیاه و اروپای غربی و دسترسی اوکراین به اقیانوس هند را فراهم کند.

به زودی تصمیم‌هایی برای تسهیل روابط بانکی اتخاذ می‌شود

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین در این دیدار گفت: تامین متقابل امنیت غذایی و انرژی مورد تاکید مقام‌های اوکراین است.

استپان کوبیو تاکید کرد «به زودی تصمیم‌هایی برای تسهیل روابط بانکی دو کشور اتخاذ می‌شود».

وی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های تحقیقاتی ایران، برای اوکراین تبادل تجربه در زمینه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیدار وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم صورت گرفت که عصر شنبه با حضور مقام‌های کشوری و لشگری و اعضای هیات‌های سیاسی بیش از یک‌صد کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

هشت رئیس‌جمهوری و ١٩ رئیس مجلس، ٩ معاون رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر، هفت معاون رئیس‌مجلس، ١١ وزیر امور خارجه و ٣٥ فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور یافتند.

همچنین در این مراسم ١٢ معاون وزیر خارجه، ٦ رئیس گروه دوستی-پارلمانی و ۲ رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان‌ها شرکت داشتند.

پس از تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که دوازدهم مرداد ماه صورت گرفت و همچنین برگزاری آیین تحلیف در مجلس شورای اسلامی، نوبت به معرفی کتبی وزیران پیشنهادی در فرصت ۲ هفته‌ای می‌رسد تا ترکیب دولت آینده مشخص شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.