فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کشف بدافزار سرقت رمز ارز در نصب کننده بسته زبان برنامه نویسی پایتون

کشف بدافزار سرقت رمز ارز در نصب کننده بسته زبان برنامه نویسی پایتون

یک شرکت امنیت سایبری درباره جدیدترین بدافزاری که در بسته نصب زبان برنامه‌نویسی مشهور پایتون قرار گرفته، هشدار داده است.

به گزارش تجارت نیوز،

محققان در شرکت امنیت سایبری Checkmarx، هشدار جدیدی درباره بدافزاری که در نصب‌کننده بسته زبان برنامه‌نویسی پایتون (PyPI) قرار گرفته منتشر کرده‌اند. این بدافزار می‌تواند عبارات کلیدی کیف‌ پول رمز ارزی و دیگر اطلاعات حساس کاربران را به‌ سرقت ببرد. 

بدافزار سرقت رمز ارزی در پایتون

بر اساس اعلام این شرکت، بدافزار مذکور را کاربر مشکوکی وارد پکیج نصب پایتون کرده که قصد شبیه‌سازی اپلیکیشن‌های دیکدینگ برای کیف‌ پول‌های مشهور رمز ارزی مانند متامسک، اتومیک والت، رونین، ترون لینک را داشته است. این بدافزار با مهارت خاصی و به‌روش هوشمندانه‌ای در چندین بخش از نصب‌کننده بسته زبان برنامه‌نویسی پایتون (PyPI) قرار گرفته است. به‌ همین دلیل، تشخیص این بدافزار به‌راحتی ممکن نبوده است. 

01927d80-05e0-7468-a057-1747234b230d-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

این بدافزار به هکرها اجازه می‌دهد کنترل کیف‌ پول‌های رمزارزی را بر عهده بگیرند و دارایی‌های رمز ارزی را در زمانی که کاربر برخی از فانکشن‌های پایتون را اجرا می‌کند، به مکان مورد نظر منتقل کنند. محققان در شرکت Checkmarx، اولین بار این بدافزار را در مارس سال جاری میلادی شناسایی کردند و در همین راستا، پلتفرم پایتون اپروژه‌ها و کاربران جدید را تا رفع بدافزاز، ممنوع کرد. 

بدافزارها؛ افت دیجیتالی مدرن

بدافزاری که در نصب‌کننده بسته زبان برنامه‌نویسی پایتون قرار گرفته بود، اتفاق نگران‌کننده و خاصی بود. در ماه سپتامبر، شرکت امنیت سایبری McAfee Labs، بدافزارهای پیچیده‌ای را شناسایی کرد که گوشی‌های اندروید را هدف قرار داده بودند و با اسکن کردن تصاویر، عبارات کلیدی آنها را که در حافظه درونی موبایل ذخیره شده بود، سرقت می‌کردند.

این بدافزار از تکنولوژی تشخیص کاراکتر نوری (OCR) برای استخراج متون از تصاویر استفاده کرده بود. OCR یکی از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی است که می‌تواند به صورت خودکار متون موجود در تصاویر اسناد را به متون قابل جست‌وجو و ویرایش به وسیله رایانه‌ها تبدیل کند. 

متخصصان حوزه امنیت سایبری در تیم  Hewlett-Packard’s Wolf اعلام کرده‌اند مجرمان سایبری در حال حاضر، استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد بدافزارها را افزایش داده‌اند. با کمک هوش مصنوعی، موانع ساخت بدافزارها به‌راحتی از بین می‌رود. 

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. تجارت‌نیوز این گزارش را تنها به منظور تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه تهیه کرده و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.