فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۰۰۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شایعاتی در خصوص آیفون ۱۶ اپل / امکانات جدید چه خواهد بود؟

شایعاتی در خصوص آیفون 16 اپل / امکانات جدید چه خواهد بود؟

چند هفته مانده به عرضه‌ آیفون 16 اپل، فضای مجازی پر شده است از افشاگری‌ها و شایعاتی در مورد ویژگی‌های نسل بعدی آیفون.

به گزارش تجارت‌نیوز، چند ماه دیگر اپل آماده است تا از آیفون 16 خود رونمایی کند. با اینکه اپل طبق معمول حرفی نمی‌زند، اما شایعات بی‌شماری در مورد ویژگی‌های ادعایی نسل بعدی آیفون‌ها در فضای در حال پخش است. به نظر می‌رسد نسخه معمولی آیفون جدید چندین ارتقا جدید داشته باشد و حتی ممکن است دکمه Action جدید را که در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس وجود داشت، با به‌روز‌رسانی به کار گیرد.

سال گذشته، اپل یک دکمه فیزیکی جدید به نام «دکمه اکشن» اضافه کرد که به کاربران امکان می‌دهد طیف وسیعی از کارها را با آن انجام دهند. این دکمه از روشن کردن چراغ‌قوه گرفته تا راه‌اندازی چت‌جی‌پی‌تی در حالت صوتی، و همچنین برای دسترسی به میانبرهای مختلف یا برقراری تماس فیس‌تایم قابل استفاده است.

امکانات عکسبرداری آیفون 16 اپل چگونه است؟

بر اساس گزارش‌های MacRumors، گفته می‌شود در آیفون 16 یک دکمه فیزیکی جدید دیگر به نام «دکمه ثبت» (Capture) نیز تعبیه شده که مانند دکمه شاتر دوربین برای گرفتن عکس و فیلم عمل می‌کند. از نظر طراحی، ممکن است آیفون 16 در نگاه اول شبیه نسل قبلی خود به نظر برسد، اما شایعات حاکی از آن است که این غول فناوری جهت‌گیری لنز دوربین را از مورب به عمودی تغییر می‌دهد تا امکان ضبط ویدئو فضایی (Spatial Video) را فراهم کند.

حدس و گمان‌ها حاکی از آن است که آیفون بعدی اندازه صفحه‌نمایش مشابه نسل قبلی خود را خواهد داشت، اما اپل ممکن است از متریال به‌صرفه‌تر در مصرف انرژی برای نمایشگر استفاده کند. همچنین گفته می‌شود اپل در حال کار روی چیپ‌های جدیدی برای سری آیفون 16 است که با فرایند ساخت سه نانومتری TSMC ساخته می‌شوند.

رفع مشکل داغ شدن در آیفون 16 اپل

در حالی که جزئیات دقیقی در این باره در دست نیست، به نظر می‌رسد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس ممکن است از تراشه بایونیک A18 و مدل‌های پرو از بایونیک A18 پرو قدرت بگیرند. همچنین انتظار می‌رود گوشی‌های جدید از طراحی حرارتی مبتنی بر گرافن برای رفع مشکلات داغ شدن استفاده کنند.

شایعه دیگری حاکی از آن است که آیفون 16 در هفت رنگ عرضه خواهد شد: آبی، صورتی، زرد، مشکی، سبز، سفید و بنفش. با این حال، مینگ-چی‌کو، تحلیلگر اپل، ادعا می‌کند گوشی آینده در رنگ‌های مشکی، سبز، صورتی، آبی و سفید عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون 16 را در هفته دوم شهریور رونمایی کند و گوشی‌های هوشمند یک هفته بعد از آن به فروش برسند. با این حال، هیچ صحبتی از این نشده است که آیا این غول فناوری قیمت گوشی‌ها را نسبت به سال گذشته ثابت نگه می‌دارد یا کمی افزایش می‌دهد.
 

برای مشاهده اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز را بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.