فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۵۷۲۵

امارات اولین نیروگاه بادی را راه اندازی می‌کند

امارات اولین نیروگاه بادی را راه اندازی می‌کند

امارات متحده عربی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان، اولین پروژه نیروگاه بادی در مقیاس کاربردی خود را در آستانه نشست COP28 در سال 2023 راه اندازی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امارات متحده عربی اولین پروژه نیروگاه بادی در مقیاس کاربردی خود را آغاز کرده است، زیرا این کشور به دنبال آن است که اعتبار سبز خود را قبل از میزبانی یک کنفرانس بزرگ جهانی آب و هوا در اواخر سال جاری میلادی به جهانیان نشان دهد.

امارات متحده عربی اولین تولیدکننده نفت خلیج فارس بود که هدف خود را برای رسیدن به انتشار خالص صفر کربن تا سال 2050 اعلام کرد.

به گزارش بلومبرگ ، این پروژه، که توسط شرکت دولتی انرژی های تجدیدپذیر مصدر ساخته شده است، 103.5 مگاوات ظرفیت بادی در چهار سایت از جمله دو جزیره در خلیج فارس ایجاد می‌کند.

این پروژه از فناوری استفاده می‌کند که می‌تواند حتی در سرعت باد کم نیز انرژی تولید کند که به آن امکان می‌دهد با شرایط امارات متحده عربی سازگار شود. این پروژه همچنین از توربین‌های بادی با فناوری پیشرفته استفاده می‌کند که می‌توانند با سرعت باد بالاتر و در نتیجه تولید برق بیشتر کار کنند.

راه اندازی این پروژه نشان دهنده عزم امارات متحده عربی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و رسیدن به هدف انتشار صفر خالص کربن تا سال 2050 است. امارات متحده عربی اولین تولیدکننده نفت خلیج فارس بود که هدف خود را برای رسیدن به انتشار صفر خالص کربن تا سال 2050 اعلام کرد. در حالی که این کشور برای میزبانی کنفرانس آب و هوایی COP28 سازمان ملل آماده می‌شود. در همین راستا، امارات ظرفیت تولید نفت و گاز خود را نیز افزایش می‌دهد.

راه اندازی این پروژه همچنین نشان دهنده رشد فزاینده انرژی‌های تجدیدپذیر در امارات متحده عربی است. این کشور در حال حاضر حدود 10 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند و قصد دارد این رقم را تا سال 2030 به 50 درصد برساند.

این پروژه از فناوری استفاده می کند که می تواند حتی در سرعت باد کم نیز انرژی تولید کند. این فناوری شامل توربین های بادی با طراحی پیشرفته و سیستم های کنترل هوشمند است.

اثرات پروژه نیروگاه بادی امارات

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

این پروژه سالانه حدود 100 هزار تن دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

ایجاد اشتغال

ساخت و راه اندازی این پروژه حدود 2000 شغل ایجاد کرد.

رشد اقتصاد

این پروژه به رشد اقتصاد امارات متحده عربی کمک می‌کند.

راه اندازی اولین نیروگاه بادی در مقیاس کاربردی امارات متحده عربی گام مهمی در مسیر این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و رسیدن به هدف انتشار خالص صفر کربن تا سال 2050 است. این پروژه همچنین نشان دهنده رشد فزاینده انرژی های تجدیدپذیر در این کشور است.

شرکت ملی نفت ابوظبی، در حال کار بر روی پروژه‌هایی برای جذب دی اکسید کربن در کارخانه‌های فرآوری خود است. همچنین امارات قصد دارد از انرژی سبز و هسته‌ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به رسیدن به هدف آب و هوایی استفاده کند.

محمد جمیل الرماحی ، مدیر اجرایی ، ماه گذشته در مصاحبه ای گفت که مصدر، بزرگترین تولیدکننده برق پاک کشور، قصد دارد امسال ظرفیت خود را دوبرابر کند و به دنبال رسیدن به 100 گیگاوات ظرفیت ناخالص تا پایان دهه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.