فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۷۷۷۷

بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان برای اولین بار برق تولید می‌کند

بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان برای اولین بار برق تولید می‌کند

چگونه باید به بحران انرژی واکنش نشان دهیم؟ بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی انگلیس، اولین نیروی برق را تولید می‌کند تا به حل این چالش در اروپا کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان، اولین نیروی برق خود را تولید کرد. نیروگاه بادی Dogger Bank (داگر بانک)، واقع در دریای شمال در سواحل یورکشایر انگلیس، اولین مورد از 277 توربین برنامه‌ریزی شده را نصب کرده است. از 7 اکتبر، به شبکه ملی برق انگلیس متصل شده است و انرژی تجدیدپذیر را برای خانه‌ها و مشاغل فراهم می‌کند. نیروگاه بادی با ظرفیت کامل، تنها 5 درصد از تقاضای برق انگلیس را تامین خواهد کرد.

نیروگاه بادی داگر بانک چقدر انرژی تولید خواهد کرد؟

به گزارش یورونیوز ، هر چرخش پره‌های 107 متری اولین توربین می‌تواند انرژی پاک کافی برای تامین انرژی یک خانه متوسط ​​به مدت دو روز را تولید کند.

پس از تکمیل پروژه، داگر بانک دارای ظرفیت 3.6 گیگاوات خواهد بود. یعنی بیش از 2.5 برابر هورنسی 2 که در انگلیس است.

این می‌تواند سالانه انرژی پاک را به شش میلیون خانه برساند که در نتیجه صرفه‌جویی سالانه دی اکسید کربن معادل حذف 1.5 میلیون خودروی موتور احتراقی از جاده‌ها خواهد شد.

انتظار می‌رود پس از تکمیل، نیروگاه بادی به مدت 35 سال به بهره‌برداری برسد و توسط شرکت Equinor، یک شرکت نروژی که بیشتر برای پالایش نفت شناخته شده است، بهره برداری شود.

نیروگاه بادی

نیروگاه بادی در سه مرحله تکمیل می‌شود

نیروگاه بادی در 130 کیلومتری سواحل شمال شرقی انگلستان در حال ساخت است، جایی که شرایط باد مطلوب و بستر نسبتا کم عمق آن را قابل دوام می‌کند.

این نیروگاه در سه فاز معروف به Dogger Bank A، B و C تکمیل خواهد شد. توسعه دهندگان همچنین فاز چهارم نیروگاه بادی را پیشنهاد کرده‌اند.

برق Dogger Bank A اکنون از طریق یک سیستم انتقال جریان مستقیم ولتاژ بالا (HVDC) به شبکه ملی برق انگلیس منتقل می‌شود که اولین استفاده از چنین فناوری در یک نیروگاه بادی انگلیس است.

این پروژه همچنین اولین پروژه‌ای است که از توربین‌های 13 مگاواتی Haliade-X - یکی از بزرگترین نیروگاه بادی جهان در حال ساخت اولین نیروی برق خود را تولید کرد.

آلیستر فیلیپس دیویس، مدیر اجرایی SSE Renewables توسعه‌دهنده اصلی پروژه، با همکاری شرکت‌های Equinor و Vårgrønn نروژ، می‌گوید: « داگر بانک تقویت قابل‌توجهی برای امنیت انرژی انگلیس، مقرون به صرفه بودن و رهبری در مقابله با تغییرات آب و هوایی فراهم خواهد کرد. ما دقیقاً باید به بحران انرژی واکنش نشان دهیم.»

انتظار می‌رود این پروژه بزرگ، مشاغل بلندمدت ، رشد اقتصادی و امنیت انرژی را در جنوب تاین‌ساید و فراتر از آن به ارمغان بیاورد. انتظار می‌رود تا سال 2026 تکمیل شود.

حجم توربین‌های بادی داگر بانک چقدر است؟

ارتفاع توربین‌های 260 متری داگر بانک تقریباً دو برابر ارتفاع چرخ وفلک لندن و ارتفاعی برابر با راکفلر سنتر نیویورک است.

پس از تکمیل، نیروگاه بادی غول پیکر منطقه‌ای تقریباً به اندازه لندن را اشغال می‌کند و آن را به بزرگترین در نوع خود تبدیل می‌کند. نزدیک به 400 کارمند آن را اداره و نگهداری می‌کنند.

ریشی سوناک ، نخست وزیر بریتانیا ، که در هفته‌های اخیر به دلیل عقب نشینی ابتکارات سبز با انتقاد شدید مواجه شده است، این خبر را موفقیت آمیز خوانده است.

وی در ادامه بیان کرد: دیدن بزرگترین نیروگاه بادی جهان، Dogger Bank، که امروز برای اولین بار از آب‌های بریتانیا نیرو تولید می‌کند، فوق العاده است، که نه تنها امنیت انرژی ما را تقویت می‌کند، بلکه شغل ایجاد می‌کند، قبض برق را کاهش می‌دهد و ما را در مسیر خالص صفر نگه می‌دارد.

این پروژه یک پیروزی مهم برای انگلیس است که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستیابی به اهداف انرژی پایدار خود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.