فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۲۵۰۴

رئیس گمرک در برنامه تهران ۲۰:

گمرک‌الکترونیک، باعث افزایش درآمدهای گمرکی و کاهش قاچاق در کشور شد

گمرک‌الکترونیک، باعث افزایش درآمدهای گمرکی و کاهش قاچاق در کشور شد

حساسيت و اهميت صادرات كالا و خدمات براي كشور موجب شده است تا ابزارها و عوامل موثر در آن را شناسايي و در جهت توسعه صادرات تلاش کنیم. خدمات گمركي از عوامل موثر در توسعه صادرات و واردات كالا و خدمات مي باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر کرباسیان در برنامه تهران ۲۰، گزارشی از عملکرد گمرکی دولت یازدهم ارایه کرد. وی کاهش قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد دلار در سال را، نتیجه فعالیت‌های 3 ساله گذشته خود در گمرک دانست. دكتر كرباسيان در ادامه گفت: دلیل این کاهش در میزان قاچاق کشور این است که اطلاعات تمامی محموله‌های ترخیص شده از گمرک جهت کنترل گلوگاه‌ها در اختیار نیروی‌انتظامی قرار می‌گیرد.

همچنین ایشان با حمایت از الکترونیکی شدن امور‌گمرکی، افزایش درآمدهای گمرکی و کشفیات کالای قاچاق را دو دستاورد مهم گمرک الکترونیک دانست.

گفتنی است سامانه الکترونیکی گمرک، با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه تجارت خارجی رسمی و افزایش شفافیت و دقت در انجام تشریفات گمرکی به اجرا درآمد. کاهش زمان ترخیص واردات از ۲۶ روز به ۴ روز و کاهش زمان ترخیص صادرات از ۷ روز به ۱ روز نیز از جمله اقدامات مهم گمرک الکترونیک است. براساس گزارش‌های اعلام‌شده، با محاسبه‌ بررسی میزان واردات در سال گذشته و نیز میانگین زمان ترخیص‌ کالا می‌توان محاسبه نمود که با اجرای سامانه‌ جامع گمرکی ، شاهد صرفه‌جویی معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان، در چرخه تجارت کشور هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.