فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۶۷۱۹۲

سبقت تورم دهک‌های ثروتمند از تورم فقرا

سبقت تورم دهک‌های ثروتمند از تورم فقرا

دهک‌های مختلف جامعه با رشد بیش از چهار درصد تورم گروه خوراکی‌ها طی یک ماه اخیر مواجه شدند. در خرداد ماه سال جاری تورم نقطه‌ به نقطه گروه خوراکی‌ها برای دهک اول و دهم با رشد 4.6 درصدی به ترتیب به 10.8 و 13.4 درصد رسید.

فریبا تاجدینی: تورم نقطه‌ به نقطه خرداد ماه سال 1397 از سوی مرکز آمار 10.2 درصد اعلام شد. تورم در دهک‌های مختلف به چه شکل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعیه مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌ به نقطه در کل کشور در خرداد ماه سال 1397 معادل 10.2 درصد اعلام شده است که بیشترین تورم نقطه‌ به نقطه با 11 درصد به دهک‌های دهم و کمترین تورم نقطه‌ به نقطه با 8.9 درصد به دهک اول تعلق دارد.

تورم نقطه‌ به نقطه خوراکی‌‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در بین دهک‌های جامعه در خرداد ماه سال 1397 در بین دهک‌های پایین مقدار کمتری دارد، به طوری که کمترین تورم با 10.8 درصد به دهک اول و بیشترین تورم نیز با 13.4 درصد به دهک دهم تعلق دارد.

تورم سالانه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در بین دهک‌های بالای جامعه در خرداد ماه سال جاری مقدار بیشتری را نسبت به دیگر دهک‌ها به خود اختصاص داده است. کمترین تورم سالانه خوراکی‌ها در خرداد ماه سال جاری با 9.3 درصد به دهک اول و بیشترین مقدار آن با 11 درصد به دهک دهم مربوط است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.