کد مطلب: ۸۵۹۳۶۵

رئیس صندوق توسعه ملی ایران:

مردم نگرانند که روزی عمله کشورهای همسایه شویم

مردم نگرانند که روزی عمله کشورهای همسایه شویم

رئیس صندوق توسعه ملی ایران گفت: با شتابی که کشورهای همسایه در توسعه دارند «مردم نگرانند که روزی نیاید که ما عمله کشورهای همسایه شویم».

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی با بیان این که علاوه بر «سازوبرگ نظامی» یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی «توسعه اقتصادی با نرخ رشد بالاست» گفت اگر ما از این مؤلفه غافل شویم ممکن است کشورهای همسایه با درآمدهای سرشار و رفاهی که ایجاد کرده‌اند ما را از نیروی انسانی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که داریم، خالی کنند.

رئیس صندوق توسعه ملی افزود: با این روند ممکن است ما در آینده به کشوری تبدیل شویم که گاز را از ترکمنستان و گندم را از عربستان وارد کنیم، کارهای پزشکی ما را عمان و قطر و لجستیک دریایی و هوایی‌مان را امارات انجام دهد.

اگر نرخ رشد توسعه در کشورهای همسایه دو رقمی شد و چندین برابر ما چاه‌های نفت و گاز را تخلیه کردند، همانطورکه امارات در بالای دریای خزر میخواهد که روی گاز کار کند دارد به این دلیل است که دائما در حال سرمایه‌گذاری هستند.

در عصر حاضر یکی از مولفه‌های اقتدار، توسعه اقتصادی با نرخ رشد بالا است. اگر ما اقتدار را تک مولفه‌ای ببینیم یا در مولفه‌ها جایی برای اقتصاد نباشد ممکن است کشورهای همسایه یا دیگران نوع جدید از استعمار را رقم بزنند. و چون درآمدهای بالا دارند و رفاه زیادی ایجاد کردند به تدریج ما را از نیروی انسانی و فرصت‌ها تخلیه می‌کنند که این کار اسعتمار توسعه‌ای است.

منبع: نوداقتصادی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.