فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۸۰۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / نگاهی به بازارهای مالی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی سال قیمت دلار افزایش یافت و طلا و سکه روندی کاهشی داشتند. شاخص بورس نیز با صعود مواجه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و در روزهای پایانی سال قیمت دلار افزایش یافت و طلا و سکه روندی کاهشی داشتند. شاخص بورس نیز با صعود مواجه بود.

بختک آمریکایی بر سر بیت‌کوین

امروز بیت‌کوین و اتریوم افزایشی بودند اما گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در چند ماه اخیر به کابوس رمزارزها تبدیل شده است. بازار رمزارزها حالا به این کابوس نزدیک‌تر از همیشه است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در جلسه این ماه نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش دهد. احتمال افزایش نرخ بهره بعد از افزایش قیمت کالاهای جهانی و نفت بیشتر شد. طبیعتا این اقدام بر بازار رمزارزها و بازار سهام آمریکا تاثیر منفی می‌گذارد. البته برخی عقیده دارند بازار احتمال افزایش نرخ بهره را پیش‌خور کرده است.

شرکت تحلیل داده sentiment برای بررسی میزان اثرگذاری نرخ بهره بر بازارها گزارشی منتشر کرد. براساس این گزارش، در حال حاضر کلیدواژه‌های تحلیل بازار نرخ بهره و تورم هستند.

فدرال رزرو به دلیل افزایش تورم افسارگسیخه در آمریکا که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بود قصد افزایش نرخ بهره را دارد. شاید در وهله اول این منطقی به نظر برسد اما دولت آمریکا با افزایش نرخ بهره به کسب و کارهای زیادی ضربه می‌زند. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد تورم را تا حد امکان بدون افزایش نرخ بهره مهار کند اما دیگر چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره نیست.

قیمت دلار و طلا

نگاهی به تحولات بازارهای مالی- ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ اسفند

بورس امروز افزای ۷۸۰۸ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار ، امروز شاخص کل هم‌وزن نیز ۰٫۵۸ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۳۰ هزار و ۵۶۲ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۳۲۴,۷۳۵ معامله به ارزش ۱۱۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای سپید، کدما و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین نمادهای خودرو، شستا و شپنا تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

امیر توتچی پور ، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: گروه خودرویی با توجه به اخبار مثبت برجامی و عرضه یکی از محصولات گروه سایپا در بورس کالا امروز با استقبال خوبی همراه بود.

او افزود: انتظار می‌رود این گروه روز شنبه نیز وضعیت خوبی داشته باشد که در این صورت لیدرهای این گروه می‌توانند از مقاومت پیش روی خود عبور کرده و در سال ۱۴۰۱ یک روند صعودی را آغاز کنند.

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز ۲۵ اسفند نوساناتی دارد. تا ظهر امروز برخی کانال‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را ۲۶ هزار و ۳۶۰ تا ۲۶ هزار و ۴۲۰ تومان اعلام کردند. در ادامه نیز نوسانات ادامه یافت.

قیمت دلار فردایی ۲۶ هزار و ۴۰۰ تا ۲۶ هزار و ۴۷۰ تومان در نوسان است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار ۲۶,۳۸۰ تومان بود. کف قیمت دلار همین نرخ و سقف آن ۲۶,۶۵۰ تومان اعلام شد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

این روزها مذاکرات وین به دلیل برخی مسائل مهم و حل نشده و همچنین تحت تاثیر عوامل خارجی متوقف شده.

اما گروسی، مدیر کل آژانس اتمی امروز گفت: فکر می‌کنم در آستانه توافق هستیم. مشکلات ناشی از تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث ایجاد وقفه در گفتگوها شد.

او افزود: بنابراین، من خیلی خوشحالم که سرگئی لاوروف گفته که از آمریکا ضمانت دریافت کرده. امیدوارم به زودی به توافق دست پیدا کنیم.

این روزها، به نظر می‌رسد، وقفه در مذاکرات و البته نزدکی به روزهای پایان سال و افزایش تقاضا برای دلار، قیمت‌ها را در این بازار افزایشی کرده است. اما امروز ایجاد دوباره امیدواری‌ها به از سرگیری مذاکرات، به ویژه تحت تاثیر سفر روز گذشته وزیر امور خارجه ایران به روسیه، از سرعت این افزایش کاسته است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان در نوسان است. این رقم نسب به بیشترین نرخ دیروز کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در محدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان است. این رقم نسب به بیشترین نرخ دیروز کمتر است.

قیمت سکه طرح قدیم بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت اونس اکنون روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۹۱۸ دلار رسیده است. این رقم نسب به بیشترین نرخ دیروز کمتر است.

اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.