کد مطلب: ۶۴۰۷۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نگاهی به بازارهای مالی ۸ فروردین ۱۴۰۱

نگاهی به بازارهای مالی ۸ فروردین ۱۴۰۱

قیمت دلار و سکه امروز، دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ افزایشی و قیمت طلا کاهشی بود. بورس نیز صعودی شد. در بازارهای مالی چه گذشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی امروز نوساناتی داشت. قیمت دلار تا حدودی افزایشی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۶ هزار و ۴۵۰ تا ۲۶ هزار و ۵۸۰ تومان اعلام کرده‌اند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است و به ۲۶,۶۲۰ تومان هم رسیده. روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۶,۲۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۶,۲۴۰ و سقف آن ۲۶,۴۲۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۶,۴۲۰ تومان انجام شد.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۹:۵۵ با ۴,۰۸ (۱٫۵۵%) افزایش، ۲۶۶۶۷ تومان بوده است. روز جاری برای دلار با ۱۶۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۶۲۷۵ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۲۶۷۴۹، بیشترین مقدار و ۲۶۲۵۰ توکان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

اما امروز قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۲۷۸ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا به یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۸۱ تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان ثبت شده است.

سکه طرح قدیم نیز بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا ۱۲۴۴۸۰۰ تومان (کاهشی) و قیمت سکه ۱۲۴۶۹۰۰۰ (افرایشی) اعلام شده است.

بازارهای مالی

بازارهای مالی - ۸ بهمن ۱۴۰۰/ تا ساعت ۲۱

روند صعودی شاخص کل بورس

در وجه دیگری از بازارهای مالی شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۴ هزار ۹۹۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس امروز و در سومین روز کاری خود در سال ۱۴۰۱ به سطح یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید که معادل افزایش ۱۴۹۹۲ واحدی است.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

بورل: به توافق نزدیک هستیم

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جوزپ بورل گفت: ما به دستیابی به توافق با ایران نزدیک شده‌ایم و پیرامون ۹۵ درصد از موضوعات به توافق رسیدیم.

وی در گفت‌وگو با اسکای نیوز افزود: توافق هسته‌ای با ایران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد و نخستین گام است.

بورل همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام مرتکب اشتباه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است و آقای مورا قرار است تا ساعتی دیگر وارد تهران شود و آخرین تبادلاتی که صورت گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیر عبداللهیان: توافق فراتر از برجام نخواهد بود

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفتگوی تلویزیونی در مورد آخرین روند مذاکرات گفت: توافق فراتر از برجام نخواهد بود. در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم بودند و مطرح می‌کردند که می‌خواهیم نشان دهیم که آقای بایدن، حسن نیت دارد. ما هم گفتیم آمریکا اگر حسن نیت دارد باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم. به دنبال اقدام عملی هستیم و به واسطه‌ها هم گفتیم.

کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت نفت تحت تاثیر لغو تحریم‌های روسیه از سوی اروپا و قرنطینه یکی از شهرهای بزرگ چین کاهشی شد. در لحظه تنظیم این خبر هر بشکه نفت برنت ، با ۵٫۰۴ درصد افت با قیمت ۱۱۴٫۶ دلار معامله می‌شود.

نفت سبد اوپک نیز با ۲٫۳۰ درصد افت به قیمت ۱۱۶ دلار داد و ستد می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱,۹۳۸٫۴۶ دلار رسیده.

بازارهای مالی در ایران نیز امروز نوساناتی داشتند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.