فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۶۵۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / موتور نفتی بازار سهام روشن شد

پایان بورس امروز 26 شهریور 1402 / موتور نفتی بازار سهام روشن شد

بررسی معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد، بورس این هفته علاوه بر تاثیرپذیری از معاملات صعودی نفت، از نظر تکنیکالی نیز پتانسیل رشد دارد. همین موضوع نیز معاملات امروز بورس را افزایشی کرد و حدود 9 هزار پله بر ارتفاع بورس افزود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد چشم‌انداز فعلی بورس صعودی‌ست. کافی‌ست چارت شاخص کل در یک ماه گذشته بررسی شود. از آنجا که شاخص در دو هفته متوالی روند صعودی نسبتا شارپی را پشت سر گذاشت و پس از آن نیز اصلاح قدرتمندی را نیز به ثبت نرساند، پیش‌بینی می‌شد که شاخص‌های بازار سهام در هفته جاری روندی صعودی داشته باشند.

شاخص کل

قیمت جهانی نفت، روزبه‌روز بالا می‌رود و به مرز 100 دلار نزدیک می‌شود. چرا که اگر سیاست‌های تولید چین بررسی شود، مشخص می‌کند که نرخ تولید صنعتی و خرده فروشی چین در ماه آگوست بیش از انتظار تحلیلگران بوده و همین امر مصرف نفت چین را بالا برده است. در سمت دیگر ماجرا، عرضه‌کنندگان نیز تلاشی برای تعادل در معاملات نفت نداشتند. به طور کلی باید گفت داده‌های موجود نشان از گران شدن نفت در کوتاه‌مدت دارد.

از دیرباز نیز این امر مطرح بود که با افزایش قیمت نفت، فراورده‌های نفتی نیز گران می‌شوند. بنابراین این موضوع تا حد زیادی روی درآمدزایی پالایشگاه‌های بورسی تاثیر می‌گذارد و سود آن‌ها را افزایش می‌دهد. این دو مولفه یعنی افزایش قیمت نفت و اصلاح کند شاخص‌های بورسی دست به دست هم دادند و بورس امروز را صعودی کردند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس 26 شهریور

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل، خلاف جهت معاملات هفته گذشته خود گام برداشت و توانست بر ارتفاع خود بیفزاید. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد 9 هزار و 50 واحدی که معادل 0.43 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 135 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. با این تفاوت که افزایش نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار کمی بیشتر از شاخص کل بود. به این ترتیب این شاخص با رشد 0.72 درصدی به سطح 723 هزار و 176 واحدی برسد.

همزمان با تغییر روند شاخص‌های بازار سرمایه، ارزش و حجم معاملات نیز افزایشی شدند و ارقام بیشتری را نسبت به هفته گذشته ثبت کردند. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هشت میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 988 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 116 میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ذوب، شپنا و کماسه بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و کرمان به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. غدانه با افزایش 7.75 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وبهمن نیز با افت 6.37 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شپنا، ثمسکن و فرابورس تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ذوب، شپنا و کماسه نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خاور، خبهمن و خزامیا خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غفارس، غمایه و درهآور رقم خورد. همچنین ثاخت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دفارا بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.