کد مطلب: ۸۷۴۷۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ ثامان همچنان در قعر!

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ ثامان همچنان در قعر!

بررسی معاملات هفته دوم مهرماه حاکی از آن است که زملارد با افزایش 20 درصدی پربازده‌ترین سهم هفته و ثامان با افت 15 درصدی کم‌بازده‌ترین نماد بازار سرمایه بودند. همچنین باید گفت ارقام صعودی و نزولی سهم‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پایان بورس امروز کندل دومین هفته از مهرماه نیز بسته شد. نگاهی به چارت هفتگی شاخص کل نشان می‌دهد، کندل هفتگی نماگر بازار مطابق یک ماه گذشته، نزولی بسته شد. بررسی معاملات دومین هفته از مهرماه نشان می‌دهد، شاخص کل طی چهار روز معاملاتی این هفته از تراز دو میلیون و 97 هزار واحد با کاهش 1.33 درصدی به دو میلیون و 69 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن در این مسیر چهار روزه همراه شاخص کل بود و معادل 0.37 درصد پایین آمد. طوری‌که شاخص هم‌وزن در این هفته از سطح 718 هزار و 626 واحد به 715 هزار و 990 واحد رسید.

قدرت معاملات دومین هفته از مهرماه نیز مانند هفته‌های گذشته بود و چنگی به دل نمی‌زد. اما باید گفت حجم و ارزش معاملات در این هفته نسبت به هفته گذشته کمی بهتر بوده است؛ نگاهی دقیق‌تر به معاملات چهار روز کاری این هفته نشان می‌دهد بورس در دومین هفته مهرماه روزانه به طور میانگین هفت میلیارد و 925 میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و 564 میلیارد تومانی را رقم زد. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که برآیند معاملات این هفته بازار خروج 832 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه بود.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته دوم مهرماه

بررسی معاملات دومین هفته از مهر 1402 نشان می‌دهد که ارقام صعودی سهم‌های پربازده پایین آمده است. طوری که زملارد با رشد 20 درصدی پربازده‌ترین سهم این هفته لقب گرفت. در این بین، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در این هفته آگهی تحت عنوان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها منتشر کرد و همین امر باعث شد تقاضا در سهم زملارد افزایش یابد.

بررسی تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که دو سطح ۱۷۷۶ تومان و ۲۱۹۵ تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت‌ و مقاومت این سهم تلقی می‌شوند.

بازدهی 3

در طرف مقابل اما سهام شرکت سامان‌ گستر اصفهان‌ «ثامان» مانند هفته گذشته پیشتاز سهم‌های کم‌بازده بورس در این هفته بود. لازم به ذکر است حمایت سهم در سطح ۳۲۰۷ تومان از دست رفت و در حال حاضر تراز ۲۵۹۸ تومان مهم‌ترین حمایت سهم تلقی می‌شود.

فرابورس و ومعلم نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده این هفته بودند که با نزول به ترتیب 14 و 12 درصدی به سطوح 932 و 229 تومان رسیدند. حمایت و مقاومت‌های این دو سهم نیز در جدول زیر نمایش داده شده است.

کمترین بازدهی

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.