فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۷۸۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به بالاترین سطح ۲ ساله رسید

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به بالاترین سطح 2 ساله رسید

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال  Glassnode، میانگین کارمزد انجام تراکنش در شبکه بیت کوین به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز جمعه، میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به 0.00032814 این ارز دیجیتال رسید که از زمان افت آن در تاریخ 23 آوریل افزایش بسیاری داشته است.

بیت کوین

در سطح قیمت فعلی بیت کوین- در حدود 29 هزار دلار-، کارمزد تراکنش، نزدیک به 10 دلار است. این افزایش، بیش از 10 برابر در مقایسه با میانگین قیمت تراکنش زیر 1.0 دلار در 23 آوریل (زمانی که قیمت بیت کوین در سطح 27 هزار دلار در نوسان بود) قرار دارد.

تحلیلگران افزایش هزینه‌های شبکه را به جهش‌های قیمتی اخیر میم‌کوین PEPE نسبت می‌دهند و سایر رقبای کوچک‌تر این میم کوین نیز مانند SPONGE در جلسات معاملاتی اخیر خود رشدهای قیمتی داشته‌اند که باعث افزایش تراکنش‌های مربوط به اصطلاح توکن‌های BRC-20 شده است.

استاندارد توکن آزمایشی جدید BRC-20 با الهام گرفتن از اکوسیستم بسیار موفق ERC-20 که در بلاکچین اتریوم قرار دارد، از زمان عرضه در ماه مارس، بیت کوین را با اقبال مثبت فعالان مواجه کرده است.

این استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های قابل تعویض را از طریق بلاکچین بیت کوین صادر کنند و انتقال دهند. گفتنی است، این رشد اخیر BRC-20 تنها باعث افزایش هزینه‌های شبکه نشده، بلکه تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین در اوایل این هفته به بالاترین حد خود یعنی حدود 680 هزار رسیده است. در همین حال، کارمزدهای بالاتر، ماینرهای بیت کوین را فعال می‌کند.

بیت کوین

آدرس‌ها با موجودی بیت‌کوین غیر صفر

در اوایل این هفته، نرخ هش شبکه این رمز ارز مهم بازار به بالاترین سطح خود یعنی نزدیک به 440 اگزاهش در ثانیه رسید و به نظر می‌رسد که شور و شوق فزاینده BRC-20 کاربران جدیدی را به شبکه می‌آورد. آدرس‌هایی با موجودی بیت‌کوین غیرصفر نیز به رکورد جدید بالای 46 میلیون رسیدند.

پیش‌بینی سطح بعدی بیت کوین

نشانه‌های صعودی در شبکه این ارز دیجیتال که مسلماً یکی از دلایل آن اقبال رو به رشد BRC-20 است، می‌توانند یک موج صعودی برای این ارز دیجیتال بزرگ بازار محسوب شوند. گفتنی است، در کوتاه مدت، بیت کوین بیشتر بر عوامل کلان و تکنیکال متمرکز است.

از سمتی دیگر، با توجه به اینکه چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو احتمالا به پایان خود رسیده است و چرخه کاهشی آن بر اساس نظر برخی منابع، اواخر امسال آغاز می‌شود و همچنین با توجه به اینکه بحران بانکی ایالات متحده به عقیده برخی تحلیلگران رو به افزایش است، به نظر می‌رسد جهت‌گیری بیت کوین در آینده صعودی باشد.

در همین حال، شرایط تکنیکال کوتاه‌مدت بیت کوین نیز وضعیت مستعد اصلاح موقتی و سپس صعود بازار را نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال در حال بررسی شکست صعودی ساختاری است که از اواسط آوریل در آن محدود شده است. اگر بیت کوین بتواند در چند روز آینده به بالای 30 هزار دلار برسد، درها برای بازگشت سریع قیمت به بالاترین سطح سالانه در حدود 31 هزار دلار و فراتر از آن باز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.