خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۱۵۰

گلکسی رینگ و گلکسی واچ اولترا: رونمایی از جدیدترین گجت‌های سلامتی سامسونگ

 گلکسی رینگ و گلکسی واچ اولترا: رونمایی از جدیدترین گجت‌های سلامتی سامسونگ

شرکت سامسونگ قصد دارد با عرضه گجت‌های سلامتی جدید نظیر گلکسی رینگ و گلکسی واچ اولترا، رقابت خود با اپل را شدیدتر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سامسونگ الکترونیکس با عرضه حلقه هوشمند و یک ساعت باکیفیت با ظاهری شبیه به اپل واچ اولترا، به رقابت خود با شرکت اپل شدت بخشیده است.

به نوشته بلومبرگ، این شرکت کره‌ای در یکی از رویدادهای خود در پاریس - پایتخت فرانسه - اعلام کرد گلکسی رینگ (حلقه هوشمند) این شرکت که تعداد قابل توجهی از مشتریان سامسونگ منتظر آن هستند، با قیمت 400 دلار روانه بازار می‌شود. این حلقه به نظارت بر سلامت و کیفیت خواب می‌پردازد.

طبق اعلام شرکت سامسونگ، حلقه هوشمند دارای حسگرهایی برای تشخیص دمای پوست است، بر چرخه قاعدگی نظارت می‌کند و با یک‌بار شارژ تا یک هفته قابل استفاده است.

در این رویداد که بر سلامت دیجیتال متمرکز بود، گلکسی واچ اولترا نیز جزء محصولات جدید سامسونگ قرار داشت. این ساعت هوشمند با قیمت 650 دلار، از تیتانیوم ساخته شده و قابلیت تشخیص آپنه خواب را دارد. گلکسی واچ اولترا با یک بار شارژ تا دو روز قابل استفاده است.

گلکسی رینگ سامسونگ به همراه گوشی هوشمند Galaxy Z Flip 6. عکاس: لانا آپیسوک (Lanna Apisukh) / بلومبرگ

تلاش سامسونگ برای ورود به بخش حرفه‌ای‌تر گجت‌های سلامتی، نشان‌دهنده‌ رقابت بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان با اپل و شرکت‌های کوچک‌تر و خاص‌تری مانند «اورا هلث اوی» (Oura Health Oy)، سازنده‌ی حلقه هوشمند «اورا» است.

برای این شرکت کره‌ای که در سال دشوار 2023 توانست فروش قابل قبولی داشته باشد، تولید این محصولات جدید به عنوان تازه‌ترین تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم شبیه به اپل در نظر گرفته ‌می‌شود که ویژگی آن تولید محصولات مکمل در کنار محصولات اصلی است.

این موضوع همچنین آزمایشی است که مشخص می‌کند مصرف‌کنندگان تا چه اندازه حاضر هستند برای گجت‌های سلامتی هزینه کنند.

برایان ما، معاون IDC، اعلام کرده: «حلقه‌های هوشمند دارای یک بازار کوچک هستند. انتظار داریم که طی امسال کمتر از دو میلیون حلقه هوشمند عرضه شود. در مقابل، بازار بسیار بزرگ‌تر ساعت‌های هوشمند با عرضه 163 میلیون عدد قرار دارد. با توجه به ردپای توزیع و دسترسی بازاریابی فوق العاده، سامسونگ پتانسیل این را دارد که وسعت بازار را تغییر دهد.»

گلکسی رینگ در 9 اندازه مختلف در دسترس خواهد بود. با توجه به نداشتن صفحه نمایش یا اکوسیستم اپلیکشین، کسب درآمد از حلقه‌های هوشمند دشوار است. با این حال، سامسونگ امیدوار است استفاده از گلکسی رینگ بتواند تجربه کلی دیگر محصولاتش مانند گوشی‌های هوشمند گلکسی را ارتقا دهد.

ظاهر و عملکرد گلکسی واچ اولترا بسیار شبیه به اپل واچ اولترا با قیمت 799 دلار است و از نظر ساخت، گزینه‌های حالت شب، آژیر اضطراری و یک آپشن دیگر به نام «کوییک باتِن» (برای انجام ورزش و دیگر کاربردهای مشابه) شباهت زیادی به محصول اپل دارد.

محصول سامسونگ همچنین به بهبود حسگرهای نظارت بر ضربان قلب و جی‌پی‌اس پرداخته و یک پردازنده سریع‌تر دارد.

سامسونگ همچنین خبر محصول جدید گلکسی واچ 7 را اعلام کرد که شبیه به مدل‌های قبلی است اما به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز شده است، مانند ویژگی تخمین سطح انرژی که به پیش‌بینی آمادگی فرد در هر روز با توجه به میزان خواب و سطح فعالیت‌ها می‌پردازد. گجت‌های Fitbit کمپانی گوگل، همین ویژگی را در حال حاضر ارائه می‌دهند.

عرضه‌ این دستگاه‌های جدید، پیش از عرضه ساعت‌های پیکسل جدید گوگل (زیرمجموعه آلفابت) در ماه آگوست انجام شده که انتظار می‌رود با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر روانه بازار شوند. اپل طبق روال معمول، جدیدترین ساعت‌های هوشمند خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. این شرکت در حال کار روی به‌روزرسانی مهمی برای هر دو مدل اولترا و استاندارد خود، از جمله نسخه‌ای نازک‌تر و بزرگ‌تر از مدل میان‌رده است.

 

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.