فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۷۳۱۰۹

اعلام آمادگی دوباره بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا

اعلام آمادگی دوباره بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا

رئیس اتاق بازرگانی تهران از آمادگی مجدد بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا خبر داد. معاون فنی گمرک نیز اعلام کرد کل واکسن‌های وارداتی از ۱۵ بهمن سال گذشته تاکنون به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دز رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در صفحه شخصی اینستاگرام خود مطلبی را در خصوص تعداد مجموع فوتی‌های کرونایی در کشور به اشتراک گذاشت و از آمادگی بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا خبر داد.

متن کامل پست اینستاگرام رئیس اتاق بازرگانی تهران به شرح زیر است:

مجموع جان باختگان کرونا در کشورمان براساس آمار‌های رسمی به بیش از ۱۰۰ هزار عزیز هم وطن رسید. چه سرمایه‌های اجتماعی را در ۱۸ ماه گذشته از دست دادیم و هزاران خانواده سوگوار شدند؛ خانواده‌هایی که زخم‌ها و دردهایشان به این سادگی‌ها التیام پیدا نخواهد کرد؛ کرونا به ما نشان داد که ضعف‌های شدیدی در مدیریت بحران داریم و‌ ای کاش زودتر از عملکرد‌های اشتباه درس بگیریم و با استفاده از خرد جمعی و بهره گرفتن از تمام ظرفیت‌ها (متخصصان، تشکل‌های مدنی، بخش خصوصی و مردم) طرحی نو در اندازیم تا همچنان شاهد جان باختن عزیزانمان و شروع پیک‌های جدید نباشیم.

اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی این آمادگی را دارند تا همچون ماه‌های گذشته و براساس مسئولیت اجتماعی خود در کنار بیماران، کادر درمان و مسئولان باشند. ما همچون گذشته برای واردات واکسن و برطرف کردن نیاز‌های کشور در این شرایط سخت اعلام آمادگی می‌کنیم. در ایام عاشورای حسینی یادی کنیم از تمام هم وطنانی که در ماه‌های گذشته براثر کرونا جان باختند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

واردات بیش از ۲۵ میلیون دوز واکسن کرونا

در این میان، معاون فنی گمرک اعلام کرده است: امروز با ورود بیست و یکمین محموله واکسن چینی سینوفارم، کل واکسن‌های وارداتی از ۱۵ بهمن سال گذشته تاکنون به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دز رسیده است.

مهرداد جمال ارونقی افزود: تاکنون ۳۸ محموله واکسن وارداتی، به تعداد ۲۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۱۰ دز از کشورهای مختلف از جمله چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و هند وارد کشور و از پای پرواز به صورت حمل یکسره ترخیص شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

افزایش آمار واکسن‌های وارداتی

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور بر تأمین فوری واکسن، تعداد واکسن‌های وارداتی در خرداد را یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز و در تیر شش میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دز عنوان کرد: این میزان، در مرداد و تاکنون به ۱۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۰ دز افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین واردات واکسن در ماه جاری از رشدی معادل ۱۰۰۰ درصد در مقایسه با خرداد و از رشدی معادل ۱۰۰ درصد در مقایسه با تیر برخوردار بوده و نشان می‌دهد واردات واکسن به کشور در این شرایط بحرانی سرعت قابل توجهی گرفته است.

معاون گمرک ایران در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: تاکنون بیش از ۱۲۱ کامیون سرم از کشور ترکیه و از مرز بازرگان وارد شده و با ارائه مجوز ترخیص وزارت بهداشت، بلافاصله به صورت حمل یکسره و شبانه روزی از طریق دو گمرک تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است که تعداد سرم ترخیص شده از این دو گمرک به بیش از ۴ میلیون عدد سرم می‌رسد که این سرم‌ها با نظارت وزارت بهداشت در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور قرار داده شده است.

ارونقی تصریح کرد: همچنین با صدور مجوز ترخیص از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حتی در روزهای تعطیل، تاکنون بیش از ۲۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه داروهای مرتبط با کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر، بتادکس و فاموتیدین ظرف هفته جاری، به صورت حمل یکسره و از پای پرواز یا از سردخانه‌های فرودگاه امام خمینی (ره) توسط گمرک ترخیص و در اختیار شرکت‌های واردکننده قرار گرفته است ( خبرگزاری صدا و سیما ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.