فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۷۰۰۴۸

پیش فروش خودرو ممنوع می‌شود؟

پیش فروش خودرو ممنوع می‌شود؟

دولت تصميم گرفته است تا پيش فروش خودرو توسط صنايع خودروسازی را تا اطمينان از افزايش توليد داخلی ممنوع کند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، فرشاد مقيمی معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب از طرح سختگيرانه اين وزارتخانه برای خودروسازان به منظور افزايش توليد خبر داد و گفت: اگر توليد افزايش نيابد، اجازه پيش‌فروش نمی‌دهيم.

وی در گفتگو با مهر با تاکيد بر ضرورت انجام به موقع تعهدات از سوی دو خودروساز در حوزه پيش فروش‌های خودرو مربوط به سال 97، گفت: بر اساس دستوري که به دو خودروساز بزرگ کشور داده شده، بايد نسبت به ايفای به موقع تعهدات اقدام شود که بر اين اساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است که کل تعهدات خودروسازان در سال 97 حداکثر تا مهر سال جاری ايفا شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اين برنامه به طور قطع در سال 98 اجرايی خواهد شد و جاي نگرانی از بابت ايفای تعهدات خودروسازان وجود ندارد.

وی گفت: تعهدات جديد خودروسازان مبني بر پيش فروش‌های صورت گرفته در سال 98 به طور قطع به موقع انجام می‌شود که بر اين اساس، هر يک از خودروسازان مکلف هستند حداقل 550 هزار دستگاه خودرو را در سال جديد توليد کنند که در مجموع يک ميليون و 100 هزار دستگاه خودرو در سال جاري توليد و روانه بازار خواهد شد.

به گفته مقيمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه سختگيرانه‌ای نيز براي خودروسازان در نظر گرفته که بر مبنای آن يکی از تکاليف تعيين شده برای خودروسازان اين است که توليد را از سطح يک ميليون و 100 هزار دستگاه فراتر ببرند که جزئيات آن پس از نهايی شدن اعلام خواهد شد.

معاون وزير صنعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه اگر برنامه سختگيرانه توليد از سوی خودروسازان پياده سازی نشود، چه برنامه تنبيهی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد، تصريح کرد: چنانچه خودروسازان به اين برنامه سختگيرانه توليد پايبند نباشند، ديگر اجازه پيش فروش خودرو نخواهند داشت و به تناسبی که افزايش توليد داشته باشند، می‌توانند خودرو در بازار پيش فروش کنند.

مقيمی ادامه داد: البته خواسته خودروسازان نيز توليد بيشتر است؛ چراکه توليد بيشتر، منفعت بيشتری را براي آنها رقم خواهد زد.

وی درباره تأمين قطعات لازم برای افزايش توليد خودرو گفت: عمده تمرکز خودروسازان در حوزه تأمين قطعه، بر قطعات توليد داخلي بوده و بر اين اساس، واردات قطعاتی که داخلی سازی می‌شوند، ممنوع خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.