فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۳۷۴۹

قانون روسیه در مورد «اخبار جعلی» فعالیت رسانه‌ها را محدود کرد

قانون روسیه در مورد «اخبار جعلی» فعالیت رسانه‌ها را محدود کرد

امروز روسیه اعلام کرد تیراندازی در نزدیکی دو شهر اوکراین را برای عبور ایمن غیرنظامیانی که از جنگ گریخته اند متوقف کرده است. هنوز صحت این مساله تایید نشده است اما اوکراین و روسیه در این مورد به توافق رسیده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز روسیه اعلام کرد تیراندازی در نزدیکی دو شهر اوکراین را برای عبور ایمن غیرنظامیانی که از جنگ گریخته اند متوقف کرده است. اما هجوم گسترده خود را به اوکراین ادامه داد. وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نیروهایش در نزدیکی شهرهای ماریوپل و ولنوواخا راه‌هایی را برای عبور شهروندان باز کرده‌اند. این دو شهر اکنون در محاصره نیروهای روسی است. به نقل از این مقام ساکنین شهر ماریوپل می‌توانند در یک بازه زمانی ۵ ساعته شهر را ترک کنند.

دولت اوکراین گفت قرار بود ۲۰۰ هزار نفر از ماریوپل و ۱۵ هزار نفر از ولنوواخا خارج شوند و صلیب سرخ نیز تضمین کننده این آتش‌بس باشد. حملات روسیه به دهمین روز خود رسید اما هیچ کس توقف تیراندازی در این دو ناحیه را تایید نکرده است. مشخص نیست این آتش بس به سایر مناطق هم برسد یا خیر. وزیر دفاع روسیه گفت تهاجم گسترده ما به اوکراین ادامه خواهد داشت.

آژانس‌های امدادی درباره بحران انسانی کمبود غذا، آب و دارو هشدار دادند. پناه‌جویان اوکراینی نیز به سمت غرب اوکراین و کشورهای اروپایی همسایه روانه شده‌اند.

در شهر ماریوپل هیچ آب، برق یا گرمایی وجود ندارد و غذا هم رو به اتمام است. گرفتن این شهر برای روسیه امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. شهردار این شهر گفت: «ما به سادگی ویران شده‌ایم.»

به نقل از بلومبرگ ، مذاکرات اوکراین با روسیه برای آتش بس هنوز به نتیجه‌ای که اوکراین امیدوار بود نرسیده است. اما فعلا برای خروج شهروندان به توافق رسیده‌اند.

فیلتر شبکه‌های اجتماعی

روسیه برای انتشار اخبار غلط که چهره ارتش این کشور را خراب می‌کند ۱۵ سال زندان در نظر گرفته است. همچنین فیس‌بوک، بی‌بی‌سی و خبرگزاری آلمانی دویچه وله را نیز فیلتر و مسدود کرد.

برخی کشورها که اوکراین جزو آن‌ها نبود از ایلان ماسک خواستند که ماهواره استارلینک او منابع خبری روسیه را مسدود کند اما ایلان ماسک این درخواست را رد کرد. هفته گذشته نیز ایلان ماسک اعلام کرده بود احتمال زیادی وجود دارد که ماهواره او در اوکراین مورد هدف قرار بگیرد.

ناتو روز جمعه درخواست اوکراین مبنی بر پرواز ممنوع کردن این کشور را رد کرد. ناتو معتقد است این دخالت مستقیم ممکن است وضعیت را بدتر کند و جنگ را به کشورهای دیگر بکشاند و فجایع انسانی بیشتری به بار بیاورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.