کد مطلب: ۸۸۱۳۵۴

بایدن: با ورود حزب‌الله به جنگ، وارد جنگ نمی‌شویم!/ حمایت مخفیانه آمریکا از اسرائیل

بایدن: با ورود حزب‌الله به جنگ، وارد جنگ نمی‌شویم!/ حمایت مخفیانه آمریکا از اسرائیل

تایمز گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا در دیدار خصوصی که با نخست‌وزیر اسرائیل داشته، حمایت خود از حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده است. با این حال بایدن به تازگی بیان کرده است: «ما نمی‌گوییم که اسرائیل مسئول انفجار بیمارستان نیست. من نمی‌گویم که حماس عمدا بیمارستان را بمباران کرد».

به گزارش تجارت‌نیوز ، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز به وقت تهران در سخنانی گفت: «در مورد نیاز به کمک‌های بشردوستانه برای ارسال سریع به غزه، خیلی صریح صحبت کردم و اقدامات ممکن است در رابطه با ورود کمک‌‎ها کمی طول بکشد». رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «ما به اسرائیل نگفتیم که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ، وارد جنگ خواهیم شد». به گزارش الجزیره، وی افزود: «ما نمی‌گوییم که اسرائیل مسئول انفجار بیمارستان نیست. من نمی‌گویم که حماس عمدا بیمارستان را بمباران کرد».

بایدن از حمله زمینی اسرائیل به غزه حمایت کرده است

نشریه انگلیسی «تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار خصوصی که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل داشته، حمایت خود از حمله زمینی به نوار غزه را اعلام کرده است. تایمز به نقل از منابع مطلع نوشت: «بایدن به نتانیاهو گفت که از طرح‌های اسرائیل برای تهاجم [زمینی] به منظور ریشه‌کن کردن حماس، کاملاً حمایت می‌کند».

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه اسرائیل در روز شنبه که منجر به کشته شدن حداقل 1800 نفر در اسرائیل و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه اسرائیل دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.