کد مطلب: ۸۸۱۷۴۸

یک نظرسنجی: ترامپ در انتخابات پیروز می‌شود

یک نظرسنجی: ترامپ در انتخابات پیروز می‌شود

ترامپ در حال پیروزی آرای خاکستری ایالت‌هایی است که نسبت به طرح اقتصادی بایدن خوش‌بین نیستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان در هفت ایالت بیشتر به ترامپ در زمینه اقتصادی اعتماد دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس نظرسنجی بلومبرگ‌نیوز و مورنینگ کانسالت، دونالد ترامپ در چندین ایالت کلیدی در حال پیشی گرفتن از جو بایدن است، زیرا رأی‌دهندگان پیام اقتصادی را که برای انتخاب مجدد بایدن نقش اساسی دارد، پس می‌زنند.

ترامپ که نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است، در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین با 47 درصد نسبت به 43 درصد آرای جو بایدن از وی پیشی گرفته است. نتایج در این هفت ایالت دارای حاشیه خطای 1 درصدی بودند.

سیزده ماه قبل از انتخابات، بایدن در رقابت‌های رودررو در پنج ایالت از هفت ایالت خاکستری از رئیس‌جمهوری سابق عقب‌تر است. در حالی که این دو نامزد تقریباً در سطح ملی برابر هستند، این ایالت‌ها احتمالاً در نتایج آرای انتخاباتی که رئیس‌جمهوری بعدی را تعیین می‌کند، اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت.

نمودار پیش رو نشان می‌دهد که چگونه در نظرسنجی‌ها ترامپ در 5 مورد از 7 ایالت خاکستری پیشتاز است.

010 1

اکثریت 51 درصدی از رأی‌دهندگان ایالت‌های خاکستری گفتند که اقتصاد ملی در دوران دولت ترامپ وضعیت بهتری داشت و درصد مشابهی گفتند که به ترامپ نسبت به بایدن در اقتصاد آینده اعتماد خواهند کرد. در میان رأی‌دهندگان مستقل، شکاف اعتماد برای مدیریت اقتصاد حتی گسترده‌تر است و ترامپ 22 واحد برتری دارد.

ترامپ در چندین موضوع کلیدی دیگر از جمله مهاجرت و زیرساخت‌ها بیشتر مورد اعتماد بود. او همچنین در روابط آمریکا و چین و جنگ در اوکراین بهتر از بایدن عمل کرد، مسائلی در عرصه روابط خارجی که اغلب به عنوان نقطه قوت بایدن در نظر گرفته می‌شود. حمله حماس به اسرائیل، که در بخشی از دوره نظرسنجی صورت گرفت، یکی از چالش‌برانگیزترین لحظات ریاست جمهوری بایدن را رقم زد.

برداشت‌های اقتصادی مردم ممکن است بیشترین تأثیر را داشته باشند: رأی‌دهندگان ایالات خاکستری اقتصاد را بیش از هر موضوع دیگری به عنوان مهمترین موضوع برای خود در پای صندوق‌های رأی ذکر کردند. و در مورد مسائل خاص از جمله بازار سهام، مسکن، هزینه کالاهای روزمره، نرخ بهره و مالیات، پاسخ‌دهندگان بیشتری به ترامپ اعتماد کردند.

کارولین بای، قائم مقام مورنینگ کانسالت، می‌گوید: «در حال حاضر، بایدن برای کارهایی که در اقتصاد انجام داده هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند. تقریباً دوبرابر تعداد رأی‌دهندگان در ایالت‌های خاکستری می‌گویند که بایدنومیکس (سیاست‌های اقتصادی بایدن) برای اقتصاد کشور بد است، که اگر شما در کمپین بایدن باشید، حقیقتی تکان‌دهنده است.»

نمودار پیش رو نشان می‌دهد که چگونه در موضوعات کلیدی کشور در زمینه‌های مختلف اعتماد به ترامپ بیشتر است.

0111

تنها 26 درصد از رأی‌دهندگان در این نظرسنجی گفتند که «بایدنومیکس» برای اقتصاد خوب بوده است و 49 درصد نیز گفته‌اند که این سیاست‌ها بد بوده است. این اعداد در میان کسانی که می‌گویند اقتصاد مهم‌ترین مسئله آن‌هاست بدتر است: اعداد مشابه برای این دسته از رأی‌دهندگان 14 درصد (موافق بایدنمویکس) و 65 درصد (مخالف بایدنومیکس) را نشان می‌دهد.

در زمینه زیرساخت‌ها، ترامپ برتری دارد و رأی‌دهندگان ایالات خاکستری، مدیریت او را به بایدن ترجیح می‌دهند که 42 تا 38 درصد طرفدار دارد. اگرچه بایدن رئیس‌جمهوری بود که قانون زیرساخت دو حزبی گسترده‌ای را تصویب کرد.

ارزیابی ضعیف از سرپرستی اقتصادی بایدن با وجود داده‌های خوش‌بینانه بازار کار، از جمله نرخ پایین بیکاری و دستمزدهای بالاتر، و دستاوردهای قانون‌گذاری، مانند قوانینی که به ساخت کارخانه‌های نیمه‌رسانا یا تقویت اقتصاد سبز کمک می‌کنند، صورت می‌گیرد.

کوین مونوز، سخنگوی کمپین انتخاباتی بایدن، گفت که «برای دستیابی به ائتلاف رأی‌دهندگان تعیین‌کننده و بسیج آن‌ها در یک سال پیش رو سخت کار می‌کنیم.»

او در بیانیه ای گفت: «ما در سال 2024 با پایین انداختن سر و انجام کار پیروز خواهیم شد، نه با نگرانی در مورد یک نظرسنجی.»

برخی از عناصر برنامه اقتصادی بایدن همچنان محبوب هستند. اکثریت رأی‌دهندگان ایالات خاکستری می‌گویند که دولت فدرال باید نقش مهمی در کاهش هزینه دارو و ساخت زیرساخت‌ها داشته باشد.

جدول پیش رو درصد برتری ترامپ در هر یک از ایالت‌ها و در مجموع 7 ایالت را نشان می‌دهد.

012

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.