کد مطلب: ۸۲۸۱۲۴

سلاح‌ورزی در واکنش به کنار رفتن از ریاست اتاق ایران: ۱۰۰ درصد تکذیب می‌کنم!

سلاح‌ورزی در واکنش به کنار رفتن از ریاست اتاق ایران: 100 درصد تکذیب می‌کنم!

از صبح امروز رسانه‌های نزدیک به دولت از کنار گذاشته‌شدن حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران خبر دادند. این در حالی است او در گفتگو با تجارت‌نیوز این موضوع را قویاً تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمان اعلام کاندیداتوری حسین سلاح‌ورزی برای ریاست اتاق ایران، برخی رسانه‌های نزدیک به دولت و برخی نهادهای خاص از رد صلاحیت او برای حضور در این انتخابات خبر دادند. با این حال هفته گذشته انتخابات این اتاق انجام شد و وی با اکثریت آرا به ریاست پارلمان بخش خصوصی کشور رسید.

حال که عمر ریاست او بر این اتاق به دو هفته هم نمی‌رسد، ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، بدون اینکه به منبع خاصی اشاره کند، نوشت که سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفت. این رسانه حتی توضیح نداد که این کنار رفتن به شکل استعفا بوده یا نهادهای ذی‌ربط او را کنار گذاشته‌اند.

ایرنا صرفاٌ نوشت که «با پیگیری‌های انجام‌شده و در راستای رویکرد ضد فساد دولت، سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفت تا بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته نجات یابد.».

با این حال سلاح‌ورزی در واکنش به هر گونه استعفا و کنار گذاشته‌شدن از ریاست اتاق بازرگانی به تجارت‌نیوز گفت: «100 درصد تکذیب می‌کنم.».

با این حال رسانه‌های دولتی معتقدند که مراجع امنیتی صلاحیت وی را تائید نکرده بودند، اما اتاق بازرگانی با اقدام غیرقانونی، سلاح‌ورزی را در فهرست نامزدهای ریاست اتاق قرار داده بود.

در انتخابات اتاق ایران نهادهای قانونی حضور داشتند

در این زمینه عباس آرگون که به‌عنوان خزانه‌دار در هیئت رئیسه اتاق ایران قرار گرفت، به تجارت‌نیوز می‌گوید: انتخابات اتاق بازرگانی با حضور نماینده وزارت صمت و دبیر شورای عالی نظارت برگزار شد، اگر منع قانونی وجود داشت، در همان زمان آن‌ها مانع برگزاری انتخابات می‌شدند. اکنون مشخص نیست که این رسانه‌ها با اتکا به چه منابعی برای خود رئیس جابه‌جا می‌کنند!

او با اشاره به تداوم فعالیت هیئت رئیسه ادامه می‌دهد: نباید فراقانونی رفتار کرد و این انتخابات بر اساس آیین‌نامه شورای مجلس و آیین‌نامه شورای عالی نظارت برگزار شد. در انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران نیز شاهد حضور نماینده دولت در هیئت رییسه هستیم و به نظر می‌رسد که این تعامل باید ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ماده یا بند قانونی برای ابطال انتخابات اتاق وجود دارد؟ نیز توضیح می‌دهد: تا جایی که ما اطلاع داریم چنین امکانی وجود ندارد.

آرگون درباره احتمال افزایش فشارها برای کناره‌گیری سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران نیز می‌گوید: هنوز نمی‌توان درباره احتمال کنار رفتن ایشان یا سایر تغییر و تحولات اظهار نظر نهایی کرد؛ ولی تا کنون تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

افزایش فشارها برای کناره‌گیری سلاح ورزی

همزمان با ایرنا، روزنامه ایران، دیگر رسانه وابسته به دولت، نیز امروز با تیتر «اتاق بازرگانی علیه امنیت ملی» به انتخاب سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس اتاق ایران واکنش نشان داد.

البته از زمان شروع انتخابات اتاق این رسانه‌ها فشارهای خود را به برخی چهره‌ها آغاز کرده‌اند و درصدد فرستادن گزینه‌های خود به به پارلمان بخش خصوصی بودند. به‌عنوان مثال خبرگزاری تسنیم پیش از این، ضمن انتشار تصاویری از نوشته‌ها و عکس‌های توییتر و اینستاگرام حسین سلاح‌ورزی در روزهایی که کشور در اعتراضات به‌سر می‌برد، رئیس منتخب اتاق ایران را برانداز خواند و از نهادهای مسئول خواست مانع حضور او در شوراهایی شوند که بر اساس قانون رئیس اتاق می‌تواند عضوی از آنها باشد.

البته چنین رویکردی در خود دولت هم مشاهده می‌شود. طبق ادعای برخی افراد حاضر در اتاق بازرگانی، پیش از این تحرکاتی برای حضور گزینه‌های دولتی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق در بخش خصوصی مشاهده می‌شد. از این رو برخی چهره‌های پیشین اتاق خواه ناخواه از این انتخابات کنار گذاشته شدند.

اکنون نیز برکناری سلاح‌ورزی آخرین تلاش‌ها برای دولتی‌سازی بخش خصوصی است؛ حال اینکه چنین رویکردی تا چه حد موفقیت‌آمیز خواهد بود، در روزهای آینده مشخص می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.